Gå til innhold

Hva tar dere med av Mat til deres småtroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er første gang jeg skal til syden med min 1 åring, er så usikekr på hva jeg kan ta med av mat til han.

eller hva jeg skal ta meg med hjemme fra til turen?

noen forslag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva spiser han av middag? spiser han deres mat så er det jo greit, men om han bare spiser glass så hadde jeg tatt med noen, hvertfall til annenhver dag. De har glass i syden og, men de har ofte en annen smak.

Spiser han grøt? grøtene i syden er også litt annerledes enn her, hvertfall der jeg har vært.

Kanskje lurt å ta med et par bokser med leverpostei om han bruker å spise det hjemme, eller en kaviartube eller noe sånt. Hvertfall viss du ikke vet om han liker "sydenmat"

Skrevet

Takk Blue Lady,

mm veldig bra forslag!!!

Takk skriver det ned på huske listen min!

Skrevet

Hvis han spiser grøt og glass, ville jeg tatt med all mat hjemmefra. Norge er ganske "strenge" på hva de anbefaler av barnemat i forhold til mange andre land. Bla er det ofte sukker og salt i maten. Hvis dere fordeler maten i flere kofferter og evt legger noe sammen med vogn/trille er det ikke så vanskelig å få med seg alt. Så har dere plass til det dere handler der dere skal også:-)

Vi var 3uker i thailand når mini var 7mnd og hadde med grøt til hele perioden og noen middagsglass vi begynte å gi av mens vi var der nede. Noen vi reiste sammen med hadde med en på ca1år som var kresen og de hadde med all mat til han også, han spiste noe ris++, men mest mat de hadde med. Spar heller plass ved å kjøpe bleier der dere skal, de er ofte litt dyrere, men fungerer helt bra. (og hva betyr egenlig bleier som koster 100kr mer når man bruker flere 1000kr på en tur...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...