jenna7 Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Har vært sykemeldt en uke nå pga blødning, er i uke 17. Hadde før dette presset meg litt mye på jobb og på hjemmefronten, så var i tillegg nokså utslitt. Nå skal jeg begynne på jobben igjen, men føler meg egentlig ikke klar, og er så utrolig redd for at dersom jeg presser meg mer går det utover barnet. Har flere barn hjemme og en mann som er myyyyye på jobb. Føler at dette burde jeg takle og føler meg som en skikkelig taper nå...
Rverdatter Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Du har da ingen grunn for å føle deg som en taper. Hvis du ikke er klar så ikke begynn å jobb enda. Første prioritering her er deg selv og ditt ufødte barn.
jenna7 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2008 Ja, jeg klarer jo å være fornuftig innimellom å forstår jo hva høyeste prioritet bør være, men allikavel - den samvittigheten... Tenker liksom at NÅ skal jeg tenke på barnet å ikke bry meg om hva andre måtte tenke, men når det kommer til stykket så blir det uansett vanskelig. Tenker også at det er viktig å ha litt til overs til de andre to barna hjemme også da...
Rverdatter Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Personlig så hadde jeg sykemeldt meg i noen uker til. Nå er den beste perioden i livet ditt på å være litt egoistisk. Og du blir jo garantert å ikke ha noe ekstra overskudd til de andre barna dine hvis du skal presse deg selv til å begynne på jobb når du ikke føler at du er klar for det. Vær egoistisk! Det er fullt lov når man går gravid.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Hm..da er vel jeg en taper også da, har nesten ikke jobbet i svangerskapet. Men jeg bryr meg ikke om det lengre, det er ikke mange månedene av livet man går gravid, og jeg vil påstå at ingen er tjent med at du sliter deg ut. Tenk om du jobber og jobber og er helt utslitt når ungen endelig kommer. Tror du at du får hvile da? Nei, ta vare på deg selv, det er bare du som kjenner dine egne grenser. Lykke til!
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Du skal da ikke føle deg som en taper for det!!!! Er du ikke klar, så er du ikke klar. Da bør du få en ny sykemelding. Kanskje mannen din kan trappe ned litt så han kan hjelpe deg mer. Det viktigste nå er å ta vare på de du har fra før og den i magen. Jobben klarer seg alltid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå