Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Jeg ammer og det er 2 mnd siden jeg fødte. Jobber med å gå ned 5 kg. 2 kg fra dette svangerskapet og 2 fra forrige. Er ikke overvektig, men bare trivsel. Spiser sunt hver 3 time og har kuttet ut sukker en periode. Trener 2 ganger i uka og går en del turer ellers. Spiser for det meste havregrøt eller brød. Går igrunn ikke ned noen ting. Uff er litt lei nå. Noen med tips?
Pialill Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Jeg ville prøvd å variere mer med frukt og grønnsaker, rent kjøtt og fisk. Ta det over tid, det ordner seg i månedene framover. Lykke til
mamman til to gutter Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Slutt å bekymre deg! Det er bare 2mnd siden du fødte og jeg er imponert over at du i det hele tatt orker å tenke på trening nå! Jeg har ikke tenkt mye på vekta etter jeg fødte for 10mnd siden. La på meg ca15kg i svangerskapet i forhold til startvekta, men gikk ned 5kg før jeg begynte å legge på meg (kastet opp mye). Veide mer enn normalt til meg å være før jeg ble gravid og lå ca7-8kg over det jeg anser som min idealvekt. Etter et par mnd, lå jeg 3-4kg under startvekten og nå 10mnd etter, ligger jeg ca på idealvekta. Savner fortsatt å være veltrent, så har en plan om å begynne og trene så jeg får litt mer muskler, men håper ikke på å gå mer ned i vekt nå. Slapp av det kommer etterhvert og hvis det ikke gjør det, så vent til du er ferdig med å amme med å jobbe for det. Og uansett 4kg pluss etter to svangerskap er ingenting å klage over:-)
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2008 Vet det ikke er noe å klage på, men er vant til å trene så igrunn en livsstil for meg. Går på mor/barn trening så har med meg lillegutt. Får vel bare ta tiden til hjelp.
dårlig ånde Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 hei, hvis du spiser mest havregrøt og brod kan det være vanskelig å gå ned i vekt! det er sunt, men det er høy glykemisk indeks (jadda, fedon) og man blir faktisk kjapt sulten igjen, kanskje spesielt med havregrøt. da jeg var gravid var jeg gal etter brød, og la på meg 8-9 kg i løpet av de første månedene og fikk helt panikk. jeg begynte å spise ingers rugbrød istedet, og etter det stabiliserte vektøkningen seg og jeg la på meg tilsammen bare ca 5 kg til totalt. man blir kjempemett av ingers rugbrød! forøvrig er jeg egentlig enig med det de andre her sier, at 4 kg er en bagatell som du helt sikkert har gått ned av deg selv om noen måneder. husk også at det ikke er lurt å slanke seg mens man ammer, da frigjøres giftstoffer fra fettvevet ditt, og det kan gå over i melka! lykke til!
La Perla Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Mitt tips er å være enda mer aktiv og å spise mer grønnsaker og mer protein.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå