♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Når barnehagen/skolen har stengt??? Min sønn er hjemme i dag, og han kjeder seg noe veldig. Har vært med mann min å kastet søppel osv. men nå kjeder han seg...... Trenger noen ideer.. Har sagt at han kan gå ut å se om noen av de andre barna er hjemme men nei, det var kjedelig....
*Minnie Mus* Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Hmm da går vi gjerne ut i hagen og leker.. Alltid noe å finne på der. Eller tar en tur til byen, går på cafe, besøker oldemoren hans, tar en tur på lekeland eller badeland osv.... Masse å finne på:-)
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Går ut sammen(leker,skattejakt) Går tur med matpakke og kakao Lekeland kino Ber hjem andre barn
Pialill Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Hei! Jeg synes barn har godt av å kjede seg litt. Etter en stund finner de på noe på egen hånd. Jeg jobber selv i barnehage, og et av problemene kan være at barna blir overaktiviserte så de glemmer å finne på ting selv. Min datter på 8 blir sur når jeg sier ho får lov til å kjede seg, men det går sjelden mer enn ti minutter før ho er i gang med lek etter at ho har klaget. Det at han kan være med å bære ut søppel, lage mat, rydde, støvsuge osv er bra. Tur i nærmiljøet er populært her, museum, bilforretning, kunstutstilling, samle insekter ute/ i vann, bake. Be noen på besøk. Håper dere finner ut av det...
___ Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 La ham kjede seg litt. Barn (og voksne) har ikke vondt av det. Man trenger det faktisk av og til for å lære å finne på ting å gjøre selv. Etter min mening er et av de største problemene med barnehagen det bestandig er noe å gjøre og mange å leke med. Ungene får aldri oppleve å kjede seg og blir derfor dårlige til å finne på ting selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå