Gå til innhold

hva gjør dere


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barnehagen/skolen har stengt??? Min sønn er hjemme i dag, og han kjeder seg noe veldig. Har vært med mann min å kastet søppel osv. men nå kjeder han seg...... Trenger noen ideer.. Har sagt at han kan gå ut å se om noen av de andre barna er hjemme men nei, det var kjedelig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm da går vi gjerne ut i hagen og leker.. Alltid noe å finne på der. Eller tar en tur til byen, går på cafe, besøker oldemoren hans, tar en tur på lekeland eller badeland osv.... Masse å finne på:-)

Skrevet

Går ut sammen(leker,skattejakt)

Går tur med matpakke og kakao

Lekeland

kino

Ber hjem andre barn

 

Skrevet

Hei!

Jeg synes barn har godt av å kjede seg litt. Etter en stund finner de på noe på egen hånd. Jeg jobber selv i barnehage, og et av problemene kan være at barna blir overaktiviserte så de glemmer å finne på ting selv. Min datter på 8 blir sur når jeg sier ho får lov til å kjede seg, men det går sjelden mer enn ti minutter før ho er i gang med lek etter at ho har klaget.

Det at han kan være med å bære ut søppel, lage mat, rydde, støvsuge osv er bra. Tur i nærmiljøet er populært her, museum, bilforretning, kunstutstilling, samle insekter ute/ i vann, bake. Be noen på besøk.

Håper dere finner ut av det...

Skrevet

La ham kjede seg litt. Barn (og voksne) har ikke vondt av det. Man trenger det faktisk av og til for å lære å finne på ting å gjøre selv.

Etter min mening er et av de største problemene med barnehagen det bestandig er noe å gjøre og mange å leke med. Ungene får aldri oppleve å kjede seg og blir derfor dårlige til å finne på ting selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...