Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 På babyverden regnet de den til 5.januar, i den boka man får hos legen er den regnet til 3. januar... Selv kom jeg fram til 6. januar! Er jo ikke så farlig, er jo ikke mange dagene, men jm var ikke helt fornøyd når jeg sa mellom 3. og 6. en plass Hun lo litt da, men jeg vil jo gjerne sette en dato jeg, selv om jeg vet den mest sansynlig vil bli flyttet litt ved ul Det som er herlig er at jeg vet at egget hadde festet seg ei lita uke etter el, så da skal jo terminen stemme ganske bra!! Litt rotete dette, men fint hvis noen kan løse opp i flokene og hjelpe meg å sette en foreløbig dato her
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Hei. Jeg har vel ikke akkurat noe godt svar på dette. På babyverden fikk jeg termin 31. desember, mens her fikk jeg 1. januar. Spurte om nesten det samme for et par uker siden, og da fikk jeg svar fra ei om hvordan han som fant opp termin beregning sin formel var. Og det var visstnok den jordmødrene brukte. Da skulle 31. desember stemme hos meg, men da jeg var hos legen snurra han på en sånn skive, og han kom frem til 1. januar. Så vi får vel bare vente til ultralyden og se hva de finner ut der. Jeg skal på tidlig ultralyd om et par uker, og er da 7+2, så får høre hva gyn mener da Den formelen var noe sånt som (i en 28 dagers syklus): Første mens dag + en uke + 9 mnd = termin Jeg hadde sen el, så regner 14 dager før el som første mens dag. Da ble den: 24. mars + 7 dager = 31. mars + 9 mnd =31. desember. Håper du skjønte noe av dette, hehe. Lykke til!
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2008 Takk for svar tar imot alle metoder med takk jeg!! Så kos med tidlig ul da Skal jeg også, men tror jeg skal prøve å vente til uke 10, kanskje klarer jeg vente til 12 Men det blir vel uke 10 tenker jeg, klarer knapt vente nå jeg! Masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå