Tomtetroll Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 I så fall vi jeg bare dra på velværeavd. med forloveren min. Det vet hun om, og har sagt det til henne flere ganger. Men alikevel har hun planlagt en storfest.. Jeg kan dessuten ikke drikke, så har ikke lyst til å feste. Blir så fort trett på kveldene siden jeg er gravid.. Har heller ingen til å passe barnet vårt.. Så da må eventuelt han ligge på hotellet med svigers. Det liker jeg ikke. Vil ikke.. kjenner jeg ikke orker. Sa det til henne senest i dag, men alt hun sa var bare at jeg kunne legge meg mens de andre festa videre. Hallo?! Jeg er jo glad for det hun gjør for meg, men det virker bare som om hun vil ha en fest for å samle alle fra fjern og nær og ha det morsomt. Hun vet jeg ikke liker å feste fra før av også.. Går jo ikke an å prate med henne, hun er så egoistisk. Det er jo for meg hun skal gjøre dette, ikke for seg selv.. Hvordan skal jeg få henne til å forstå når hun ikke vil høre?
C@milla *EMIL* Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Ooo.. den var kjedelig!! Ikke lett å gi skikkelig beskjed heller, jeg er alltid redd for å tråkke på tærne, men akkurat denne gangen er jo festen for deg! Hadde utdrikking for søs i fjor, da var hennes gutt liten. Hun ville heller ikke ha drikking. Jeg laga til et stooort grillselskap for jentene i familien vår jeg da(fint med venner også) og vi storkosa oss.. De med små tok med seg disse.. var noen på 2-6 mnd som krabba rundt på tepper ute på terrassen, og det ble veldig kjekt! Laga utrolig mye deilig grillmat. Kan du ikke komme med noe slikt forslag da? Om været er dårlig kan en jo lage tapasaften eller noe lignende. Si bestemt at dette er din kveld, og du vil IKKE ha noe drikking!! Blir ikke noe gøy for deg å sitte å se på all den pimpinga når du er gravid. Ellers kan du kanskje snakke litt med de andre som skal komme, og gi disse beskjed om at du ikke vil ha drikking.. og får de "med på laget".. kan jo være at du vil få bedre støtte av de slik at forloveren din også får opp øya? Håper du får en kjekk dag.. skal ikke måtte grue seg til den synes jeg. Gir deg en styrkeklem jeg )
anni ke n - med ny baby Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Kjenner meg igjen i deg. Jeg ville heller ikke ha utdrikningslag, og gav klar beskjed om dette.. Likevel ble jeg overrasket hentet en lørdag og tatt med ut. Først cafë deretter spa. Så hjem på middag til en av venninnene. Og diverse leker og MASSE oppmerksomhet hele kvelden... Vaar så sliten at jeg kastet opp masse da jeg kom hjem. Er jo gravid og sliter med kvalme, derfor ville jeg ikke ha noe utdrikningslag. Føler meg lite repektert og angrer litt på valget av forloveren.. Lykke til til deg, håper du blir tatt hensyn til da:) Du må snakke ordentlig med henne! Poengtere hvordan du føler det flere ganger!!
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Jeg ville bedt henne skjerpe seg jeg.. Og om hun ikke hadde gjort det, så ville jeg rett og slett valgt en annen forlover! Hvordan vil de andre oppgavene til forloveren blir gjort da? I forhold til dine ønsker mener jeg... En forlover skal liksom kunne ta en del av stresset bort fra den kommende bruden - ikke skape mer stress! Jeg ville nektet å reise på noe fest og sagt klart i fra til henne at det ikke kommer på tale. Så får hun bare bli så sur hun orker. Hennes problem om hun har planlagt masse og bedt en haug av mennesker. Det er du som skal gifte deg og det er dine ønsker som skal tas hensyn til!
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Dette er svært uomtenksomt av forlovaren din, og det må vere lov å gje klar melding om det. For eit idiotisk forslag at du skulle gå å legge deg om du var trøyt... og å sjå på at andre drikk er ikkje akkurat veldig artig. Det er ikkje mogeleg å kalle det ein fest -for deg. Du har all mogeleg grunn til å seie til forlovaren din kva du meiner. Høgt og tydeleg!
tigergutt<3 Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 hvis forloveren din ikke gjør som du ønsker så tror jeg nok du har valgt feil. En ting er at mann kan overraske og finne på litt "utdriting" men det må være slik at den som skal feires tåler, orker og synes det er greit. Jeg har selv vært forlover 3 ganger og alle gangene har jeg prøvd å ta hensyn til hva bruden ønsker og vil. Men alt har likevel vært en overraskelse. Det er masse mann kan gjøre uten at det trenger å inneholde alkohol eller lange sene kvelder. Ta deg en prat med henne du, kanskje hun bare tror du er redd. Kanskje hun ikke forstår helt hvorfor du ikke vil ha en skikkelig fest. Du er mor er hun mor. Vi forandrer oss faktisk gangske mye akkurat på dette området rundt det å feste, etter at vi har fått barn.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Er det lenge til? Ville kanskje vurdert en annen forlover dersom det ikke er nærtstående bryllup. Men prøv å ta det opp slik at du forklarer henne at du kommer til å droppe henne som forlover dersom hun ikke respekterer dine meninger. Dersom du velger å beholde henne så hadde jeg trasset og valgt å beholde sønnen din hjemme. Dette blir jo en naturlig festbrems uansett. Du har jo sagt at det er et problem med barnevakt og da får hun ta konsekvensene av det. Også ville jeg sett når dagen kommer hva opplegget ble. Blir det slik du frykter kan du jo rett og slett reise hjem igjen og si et par ord om at du er skuffet over at hun ikke laget en fest som hun visste kunne passet deg. Jeg synes det kan virke som du har valgt en umoden forlover. Ville ikke tatt fem øre for å bytte henne ut. Lykke til!
Tomtetroll Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2008 Det er søstern min, og vil ikke ha en annen forlover enn henne. Hun er min beste venninne, og har alltid vært der for meg. Vi vokste opp sammen, og hun er den eneste som aldri har sviktet meg. Hun er min "Hjørdis" som jeg kaller henne. Så blir ikke å bytte. Hun er 3 år yngre enn meg, og fester villt enda..Så er nok derfor.. Hun vil ha den festen, fordi hun har planlagt det så lenge. Og derfor tenker hun ikke hva JEG vil. Hun er den minste av søskenene, så hun er vant til å få ting på sin måte.. Men denne gangen vil jeg ikke gi etter. Jeg orker rett og slett ikke sitte å se på hvor fulle alle blir, og at jeg må dumme meg ut foran masse fulle folk når jeg selv er edru. For regner med hun har planlagt noe sånt også.. Vil jo ikke være utakknemlig, men det hadde jo vært noe helt annet om jeg ikke var gravid. Problemet mitt er at jeg ikke aner hvordan jeg skal få nådd fram til henne når hun ikke vil høre når jeg forteller det på en ordentlig måte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå