Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode forslag til hvordan jeg kan få min 2mnd gamle baby til å like smukk? Han har ett enormt sugebehov, og sutter nesten hull på bodyarmen.. Han bruker meg som smukk, men nå er jeg lei! synest egentlig at smukk er en uting, men vil ikke at han skal bruke meg som smukk lenger.. Er vanskelig for andre å passe han også, for siden han ikke liker smukk, vil han ikke ha flaske heller.. så er ikke mye jeg kommer meg ut av huset...

noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd med forskjellige smokker? Mange anbefaler NUK-smokker hvis de ikke vil ta den.

Skrevet

Jeg klarte aldri å få han til det. Prøvde første runde med smokk da han var 1mnd. Og så en ny runde da han var rundt 6mnd, da drakk han av flaske hvis jeg skulle ut, men smokk skulle han fortsatt ikke ha. Min hadde også enormt sugebehov, og jeg ble brukt som smokk:(

Jeg prøvde de fleste merker og varianter, uten hell:/ Har brukt masse penger på smokker ja:( Det eneste jeg hadde et visst hell med var MAM smokk for baby over 6mnd tror jeg det var, mens han ennå var som din. Virket som det var bedre at den var litt stor. Men ble aldri noen suksess likevel så jeg ga opp.

Skrevet

har kjøpt alle smokkene jeg har kommet over, men han blir drittsur med en gang jeg prøver, og jeg prøver HVER eneste dag, ofte plere ganger også.. da raser han skikkelig, og det eneste som hjelper da, er pupp.. selvølgelig :/ så er nok litt min feil også, men hadde vert så deili å kunne dra til frisøren eller noe slikt, mens noen passet.. eller å få sove mer en 2 timer i strekk.. sliiiten :(

men kanskje jeg skal prøve de MAM smukkene.. de jeg har kjøpt har vert 0 mnd eller 3 mnd..

har prøvd å ha litt sukker på, men med en gang sukkeret er borte, spytter han den ut, og smiler veeldi lurt.. (litt søt også daaa), har også prøvd med morsmelk..

Skrevet

slik hadde vi det også.. lillegutt nektet og ta smokk fra første stund. Han tok riktig nok flaske, men smokken ville han ikke ha. Prøvde alle typer jeg kom over, men ingen han ville ha. Prøvd flere ganger.

Men da han ble 7mnd, orket jeg ikke og amme han i søvn lenger. Det gikk utover søvnen til oss begge. Jeg ammet han til han nesten sovnet, la han i egen seng. Det ble litt skriking, men etterhvert tenkte jeg at jeg får prøve smokken. Det tok litt tid før han tok den, men etter ei stund så tok han den. Det var ikke like lett neste kveld, men da prøvde jeg og ha litt malt på tuppen, og etterhvert så tok han den igjen. Nå er han 8mnd og brukt smokk snart 1mnd når han skal legge seg. Dette har gjort ting mye lettere for oss. Jeg som synes leggingen alltid har vært et slit, synes den har blitt enkel nå som han har begynt med smokk. Kanskje dumt av meg og la han begynne med smokk så sent. Men da har hjulpet oss utrolig masse. Nå trenger jeg ikke og være i nærheten ved hver legging lenger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...