mamman til to gutter Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Mini er 10mnd og har ingen tenner. Han får mye forskjellig fruktmos, både hjemmelaget og kjøpt ferdig, men nå føler jeg det er på tide å venne han til å spise frukt som ikke er most også. Er det noen som har forslag til noe jeg kan gi som han kan klare å få i seg uten tenner? Han kan jo få eple ol og sutte på det, men så lenge han ikke har tenner klarer han jo ikke å få av biter han kan spise...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Banan må vel gå bra, pære, biter av fersken, melon etc. Jeg har også gitt avokado og agurkbiter. Min hadde 6 tenner da han var 7mnd, likevel tygde han ikke maten men moset med gommene. Så jo at det som kom ut ikke var tygd, hehe, hvis du unnskylder detaljer:)
mamman til to gutter Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2008 Glemte å si at han spyr av banan:-( Vet de ikke tygger med tennene de får med en gang, men hvis jeg gir han en eplebit, så må han jo kunne bite av mindre biter før han han tygger med gommene og svelger. Tenker nemlig på frukt han kan holde og spise selv. Prøver nemlig å lære han og spise selv og det tar tid, havner flere brødbiter på gulvet enn i munnen for tiden... Men fersken og avokado er jo litt mykt, så det kan jeg jo prøve! Takk for forslag:-)
Fru Hyggestund Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 jeg har kjøpt en "baby feeder" til vår lille gutt på 8 mnd (4 tenner). det er et slags nett jeg legger fruktbiter i, og når han gomler og biter på det tyter det fruktkjøtt ut gjennom nettet. i det kan du trygt legge det meste slags frukt; avokado, eple, pære, banan, appelsin, melon, skrellede druer, sviske... og sikkert mer jeg ikke har tenkt på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå