Mamsen og lillegutt Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Har dere solgt leiligheten først,og så funnet noe å kjøpe? eller har dere kjøpt først,for så å selge der dere bor no?? Hvordan gjør man dette? eier man liksom 2 leiligheter/hus på en gang??
S.J.E.F.E.N Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 vi kjøpte hus først så solgte vi leligheten etterpå, eide begge deler en mnd men stoppa avdraga på leligheten imens.
Libido- Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Vi kjøpte først nytt. Men måtte vente 1 år på at det ble bygget. Så da solgte vi leil. vi hadde så fort som mulig og leide i mellomtiden. Vet ikke om jeg hadde tora å gjort det i dagens marked.
esmase Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Vi leide ut huset vårt da vi flytta. Eide to hus i 1,5 år. Så det spørs hvor romslig dere har det økonomisk.Kan dere sitte med to huslån på en gang? Det tryggeste er å selge før dere kjøper nytt hvis dere har anledning til det.
auro Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Vi solgte først og kjøpte etterpå. Det kan jo være lurt i dag når markedet er så ustabilt. Tar jo ofte lang tid i dag å få solgt noe, spørs jo hvor du bor. Hvis du kjøper før du selger må du ha mellomfinansiering for å betale det du har kjøpt innen du får pengene for det du selger. Det kan jo ta litt tid i dag. Så da blir du sittendes med det du har i lån på nåværende bolig pluss lån på ny bolig.
najs Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Vær kjempeforsiktig med det nå. Markeden er ikke helt stabil og det tar mye lenger tid å få solgt idag. Jeg har et vennepar som sitter på to hus på 6:e måned nå. 26000 i bare renter hver måned, De har måttet solgt begge bilene, de har gått ned til 300 000 under takst (men får ikke solgt uansett), jobber masse overtid. Gjett om det sliter på forholdet. Et annet vennepar skulle selge sin 3 roms mitt i Oslo (noe man tenker er et sikkert kort) det tok nesten 4 månader og 9 visninger før de aksepterte et bud 160 000 under takst.
jentebanden Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Vi kjøpte først og solgte etterpå, men det er en stund siden. Holder på å selge hus nå (bygger nytt), men de som er interesserte får ikke lov av banken å kjøpe før de har solgt det de har. Ofte banken som ikke godtar å ha to boliger samtidig.
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 I dag ville jeg aldri kjøpt før jeg hadde solgt....!!! Vi gjorde det tidligere,men...ikke nå.
Mamsen og lillegutt Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. mai 2008 tenker det samme som dere,at jeg må selge først. Men er redd vi ikke finner noe når vi har solgt. vet om en tomannsbolig jeg kunne tenkt meg ene delen av.... HI
jentebanden Skrevet 2. mai 2008 #10 Skrevet 2. mai 2008 Hvis dere får lov av banken er det vel ikke så nøye? Hvis de gir dere lån er det forsvarlig. Hør med de først. Jeg må si jeg er villig til å "betale" litt for å slippe en ekstra gang, selv om det hadde vært det tryggeste. Tror heller ikke det er så enkelt å "måtte" kjøpe noe. Men dette kommer vel litt an på hvor det er snakk om. Jeg "vet" at vi får solgt, det er kun snakk om pris, så da får vi heller gå ned litt for å slippe å sitte med to hus. Har dere evt. mulighet for å leie ut? Aner du om det er lettsolgt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå