Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Er det noen her som har erfaring med avena sativa til barn rett under et år. Har ikke lyst til å bruke sovemedisin på vårt meget urolige nurk, men har hørt om disse dråpene og kunne tenkt meg å prøve naturmedisin. Lurer på erfaringer dere har og hvor stor dose dere gav og hvor ofte. Er så utslitte her i heimen at noe må gjøres.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Jeg har brukt det på jenta vår på 2 år og et vennepar jeg kjenner har brukt det på sin 8 mnd gamle baby. Det er svakt og man kan ikke alltid se virkningen. Du kan ta halv dose helt trygt og håpe at der virker. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Ga dere kun rett før sengetid og hvor mange dråper ga dere da?, er litt grønn på dette området, lite info å finne. På forhånd takk så hjertelig for svar.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Ja, rett før leggetid og i melka. Vi ga 15 dråper tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Synes det er rart du ikke ønsker å gi medisiner som er prøvd ut og forsket på, mens medisiner som ikke er forsket ordentlig på er greit å gi??? Ville mye heller tatt kontakt med en lege som kan gi medisiner som man vet ikke er farlig for barnet. Medisiner som først blir betegnet som naturmedisiner, kan bli forsket på å så bli brukt av leger, men de kan også bli forsket på og ikke bli brukt, enten fordi de ikke har noen effekt eller fordi de er farlige for barnet som bruker dem
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 De gir kun vallergan eller hva det heter og det er allergimedisin, ikke særlig bra. Avena er ekstrakt av havre og er testet og funnet helt ufarlig, finnes naturlig i havregrøt man gir de små, men er en større dose i ekstrakten selvfølgelig. Er ikke en medisin med andre ord, kun et naturpreparat.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Havre høres jo ikke farlig ut, men likevel. Hvem har testet det? Seriøse, uavhengige forskere i forsøk som er store nok til at de gir signifikante resultater? Ser mange tester av hudkremer ol hvor det står at 75% får mindre rynker feks og når man leser det med liten skrift, er det en test med 50personer som selv synes det ser ut som de får mindre rynker...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 Det gjør dentinox også har jeg hørt. Er jo snakk om noen dråper og det er jo ikke ren alkohol akkurat. Har hørt om helsesøstre som har anbefalt dette, men har ikke prøvd det selv.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #10 Skrevet 2. mai 2008 Det er ikke anbefalt til barn under 2 år. Jeg kjøpte det til mini for å få han roligere om nettene... De på helsekosten sa det var helt ok (han var da 6 mnd). Gikk hjem og skummet nettet litt og fant ut at de ikke anbefaler det til barn under 2 år (på Sunkost sine sider står det faktisk 3 år). Så jeg leverte den tilbake... ikke lyst å gi mini noe som ikke anbefales. Hvorfor vet jeg ikke...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #11 Skrevet 2. mai 2008 Skal IKKE gis til barn under 3 år, hverken mot søvnproblemer eller kolikk. Virker ikke på kolikk uansett. Refererer til F&B Magasinet Nr. 4 2008. Svaret er gitt av homøopat og akupunktur hva slags utdannelse har hu på helsekosten og vil hun ta ansvaret for at det ikke har noe uønsket effekt på barnet ditt; nå eller senere. Blir provosert over at noen ønsker å prøve ut et middel på sin egen unge som ikke anbefales.
Legekjærringa Skrevet 2. mai 2008 #12 Skrevet 2. mai 2008 hva med en real god posjon HAVREgrøt med banan....det har hjulpet mange det. Naturmedisin er ikke synonymt med ufarlig. Hvis du ønsker å prøve naturlige preparater så bør du kontakte en senter/person som har erfaring og jobber med barn når det gjelder naturpreparater. Autoriserte personer innenfor alternativ behandlig har grunnstudium i medisin. For noen år siden var det et forbrukerprogram som "testet" kunnskapen til helsekostarbeidere, og flere hadde ikke peiling...bl.a. på hva man absolutt skulle unngå i graviditeten....av naturpreparater. Men for all del, ditt barn ditt valg. Litt sidespor: Digitalispreparater (hjertemedisin) er laget av revebjelle (en plante = naturlig)....konsentrasjonen av et virkestoff har også noe å si for effekten og ev. bivirkninger også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå