alvis Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Jeg er bedt i bryllup til min manns bror. De skal gifte seg i sommer og hun skal ha utdrikkingslag nå i helgen. Jeg har takket nei til å delta siden det skal holdes i Oslo og skal være hele helgen. Jeg ammer fortsatt mini på 7 mnd og i tilegg har jeg ikke råd til fly, hotell osv. Nå har en annen familjemeddlem bestemt at vi skal overraske henne idag før hun tar flyet til Oslo. Vi skal gå over med kake og champagne. Det er jo veldig koselig syns jeg. Men så sa denne damen at "ja...da bare spiser vi og drikker og gir presangene før jeg kjør henne til flyplassen". Øøøh..hjelp. Må jeg ha en presang nå? Er det vanlig? Kanskje det er det siden jeg ikke skal være med å bidra til selve festen? Hva skal man kjøpe da?
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Det varierer veldig hva som er vanlig i forhold til gaver. I de utdrikningslagene jeg har vært i, og arrangert, har det ikke vært gaver til bruden. Gaven har vært selve dagen og det som følger med den + bryllupsgaven til selve bryllupet. Personlig synes jeg det begynner å ta helt av hvis man skal gi utdrikningslagsgave i tråd med bridal shower tradisjon, betale for utdrikningslaget + gi bryllupsgave. Jeg hadde ikke gitt gave jeg. Jeg hadde heller tilbudt meg å betale en hundrelapp eller to til utdrikningslaget.
alvis Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2008 Hm, ja. Det tar helt av. Utdrikningslaget kommer på ca 4000kr per pers!!!! Da tror ikke jeg at jeg gir noen gave.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå