Knøttefrøken Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Vi er 6 damer med barna våres som går tur hver tirsdag også går vi hjem til en av oss etterpå for å drikke kaffe, skravle og noe å bite i. På tirsdag er det min tur. Hva skal jeg servere? Forslag noen?
mamman til to gutter Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Rundstykker med godt pålegg Omelett Pai, feks med ost og skinke Salat
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Focaccia med pinjekjerner, pesto, mozzarella og soltørkede tomater... yum:)
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Hva med å lage en god salat med pasta og kylling, feks? Den står jo fint klart i kjøleskapet til dere kommer hjem.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Jepp:) 6 dl hvetemel 2 ss oliven olje 2 dl lunkent vann 1 pose tørrgjær 1 ts havsalt Heve til dobbel størrelse. Kjevle ned til 2 cm tykkelse, over på bakepapir. Etterheves 20 minutter Trykk små krater med fingeren. Pensle med OO Strø over grovt havsalt og rosmarin. Stekes i ca 20 minutter på 200 C Jeg anrettet i følgende rekkefølge: Pesto Pinjekjerner Mozarella Soltørkede tomater Ruccula Om du vil gjøre det til en middag kan du slenge en langpanne med båtpoteter i ovnen og servere sammen med aeoli (majones, hvitløk og sitron) Om man ikke gidder å bake, kan man jo sikkert få kjøpt ferdig brød:)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Glemte en ting: Fres opp pinjekjernene i panna sammen med litt oo, til de blir litt gylne!
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #8 Skrevet 3. mai 2008 Pizzasnurrer er enkelt og godt, de kan du lage kvelden før og bare varme litt opp når dere kommer hjem. Ha gjerne noe søtt til kaffen også, f.eks sjokoladekake/brownies e.l.
Gjest Skrevet 3. mai 2008 #9 Skrevet 3. mai 2008 Jeg er fan av pastasalat. Bruker da: 1 grillet kylling (i biter) Litt pasta (skruer e.l) mais paprika salat ananas fetaost (marinert er best) Serverer med hvitløksbaguetter/vanlige baguetter og en dressing av lettrømme/kesam blandet med en pose kryddermiks (dipmiks f.eks). Kjempegodt og enkelt. Alt ligger klart i kjøleskapet bortsett fra baguettene som må varmes, men det går fort :-)
Bie&babylove:-) Skrevet 4. mai 2008 #10 Skrevet 4. mai 2008 Pai med en god salat til og brød! Lett og godt!! Si fra hvis du vil ha oppskrift!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #11 Skrevet 4. mai 2008 til du Anonym som hadde den oppskriften på foccacia, hva er OO???
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2008 #12 Skrevet 4. mai 2008 Hehe.. Har lagt meg til en fæl uvane og ser på Racheal Ray. Hun sier EVOO hele tida, Extra Virgin Olive Oil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå