Lille_bie Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Har venta på barnehageplass siden august ifjor. Sønnen min er 19mnd. Endelig fått plass. Starter onsdag til uka. Men nå har jeg plutselig fått litt nerver. Lillegutt har vært hos svigermor siden august, mens jeg har jobbet. Det har jo vært så trygt og godt. Nå skal han plutselig ut i den store verden. Hvordan skal det gå med mammas lillegutt. Vet jo at han har godt av sosoialisering med andre barn og barnehagen nå men..... Noen flere som fikk litt nerver før barnehagestart?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Jepp, alle har vel nerver før bhgstart. Selv jeg som kjente flere som jobbet der... Men han har gått der i et halv år nå og trives godt.
megc Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Jada.. var kjempe nervøs. Skikkelig klump i magen. Tenkte på alt mulig... Han starta da han var 13 mnd, og det gikk super greit!! Han ensa meg nesten ikke allerede første dag da vi var der sammen. Leka seg, og hadde vel egentlig ikke lyst til å hjem. Andre dag skulle vi si hade etter en stund og komme tilbake etter et par timer. Jeg venta at han skulle gråte da jeg dro, men han hadde ikke tid til å si hade en gang. Tredje dag bare leverte jeg og dro. Kom å henta etter tre timer. Starten gikk kjempefint. Hos oss ble det ikke gråting da vi leverte, men da vi henta. Jeg tror han tok den helt ut og styra veldig slik at han var såå sliten og i tillegg veldig glad da vi kom tilbake.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Jeg gruet meg og hadde klump i magen de første gangene jeg leverte ham. Men når jeg så hvor omsorgsfulle, snille og gode de ansatte var og hvor gøy barna hadde det så fikk jeg roen. Ikke minst hvor oppspilt og glad han var når vi kom og hentet ham. Som om han hadde masse å fortelle. Han har lyst opp av glede hver gang vi ser barnehagen så jeg føler meg rimelig trygg på at han har det godt der. Han har lært så mye nytt, plutselig krabbet, spiste han selv og lekte han på en ny måte. Så tror absolutt han har hatt godt av nye impulser fra andre enn mamma. Det er ikke lett å slippe babyen sin ut i den store verden men de må jo nesten det før eller siden.Bare vær obs på at du får en VELDIG sliten pjokk i starten, sulten og lei på ettermiddagen. Følte nesten at jeg mistet den beste tiden på dagen med gutten min men det går seg til. Det er klart at det er slitsomt for dem i starten, mye nye impulser, inntrykk og aktiviteter men det roer seg.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 jeg gruer meg allerede jeg, selv om mini ikke skal begynne før til høsten og da er han nesten 2 år. vi har ikke fått plass heller enda, men tror vi får. men jeg er nervøs allerede, så ja, det er nok normalt:)
Lille_bie Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2008 Takker for svar. Godt å høre at det ikke bare er meg. Mandag idag, onsdag starter vi. Har vært på litt shopping i helga. Barnehagesekk, matboks, innesko (kjøpte sandaler som han kan bruke ute til sommeren--smart synes jeg) og har merket masse tøy...men har fortsatt mye igjen. Både gleder oss og gruer oss litt. Lykke til dere andre som også skulle starte snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå