Gå til innhold

da var det slutt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

på amminga.

(fengende nok overskrift til å lure dere inn her?)

Ungen vil ikkje amme meir, og det er greit nok. Men kva gjer eg no? Eg har ørlite melk igjen og vil helst ikkje ha brystbetennelse. Kva er rådene for å unngå det? Må eg kontakte lege og få piller som stopper produksjonen? Eg har jo ein svært beskjeden produksjon, for ho har kun amma litt om morgonen den siste månaden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg bare sett det an. Det forsvinner nok av seg selv. Kan prøve å håndmelke litt hvis det blir ubehagelig.

Hvor gammel er hun da? Begge mine gutter hadde en nekteperiode da de var 7 mnd, men den ga seg i løpet av ca 2 dager.

Skrevet

Ho hadde ein nekteperiode i 7-8mnd alderen. Då trudde eg og at ho kom til å gi seg. Hadde eit innlegg om det her inne, som du svarte og hjalp meg på faktisk =).

No er det nok definitivt slutt. Ho har lenge amma kun om morningen, og det har ikkje vert sjangs å legge ho til på dagtid eller kveldstid. Ho er for opptatt av det som skjer rundt ho. I det siste har ho amma kortare og kortare, og ho er egentlig ikkje interessert i det heile tatt. Den siste uka har eg amma ho tre ganger, og i dag sist så var det eit minutt med amming og ti minutt med biting. =/

Det er ikkje ubehagelig, med tankte på brystspreng, for eg har svært lite, men eg kan kanskje kneppe ut det lille eg har. I Gro Nylander si bok så står det jo at dersom det ikkje er "flyt" i kanalene så kan det lage brystbetennelse.

Skrevet

He he, gjorde jeg? ;-)

Ja, jeg har slutte begge gangene da de var ca 13 mnd, og da har jeg bare latt det være. Pass på å holde deg varm på puppene, så vil jeg tro det går bar siden det er så lite igjen.

Skrevet

Får satse på at det går bra ja. Det er over tyve grader her nede så varme skal dei holdast =)

Skrevet

Lykke til!

Må si jeg syns det var en utrolig lettelse å være helt ferdig med minsten. Har liksom vært mer eller mindre gravid eller ammende i over 4 år... :-)

Skrevet

4 år ja, det er lenge. Eg hadde tenkt å amme ho litt lenger, men denne jenta bestemmer sjølv ser det ut til. =) Neste fase, med småbarn er jo utrulig søt den og. Gleder meg til den.

Ho har ikkje tid til å kose eller noko lenger, kun krabbe fort over gulvet og herje rundt. Så eg må nok få meg ein ny baby skal eg få kos, Ho er jo 10mnd og allerede ein unge, og ferdig med babystadiet.

Skrevet

Ja, det går fort og så er de veldig forskjellige...

Min eldste var og er en kosegutt som likte og sitte på fanget etc. Gikk ikke før han var 15 mnd, men snakket mye allerede da han var 1 år...

Minstemann, derimot, er en litren makk som aldri vil sitte i ro. Han gikk da han var 10 mnd, og løper som en vind nå når han er 16 mnd ;-)

Han var knapt baby i det hele tatt...

Skrevet

da pjokken ikke ville ha mer pupp, så hadde jeg heller ikke mye melk igjen. jeg bare håndmelket når det ble litt spreng i dusjen og tok ikke mange dagene før det ikke var mer :) da var han 6 mnd.

Skrevet

det går over av seg selv:)

Skrevet

Den melken som er igjen forsvinner av seg selv når du slutter helt å amme;)

Skrevet

Takk for svar =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...