Gå til innhold

Mini på 2 år sover bare 9,5 til 10 timer på natta.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi legger han klokka 1900, han sovner innen 1930 og våkner mellom 04.30 og 05.30 hver morgen.

Er dette vanlig eller ikke?

Sover 30 min - 1,5 timer på dagen, alt etter dagsform.

Synes dette er lite jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er vanlig eller ikke.

Kan jo bare si hvordan minsta her sover.

Hun sovner ca kl 20 og sover til 8-8.30.

Og hun sover ca 1,5 time på dagen.

eldste sov også 12-13 timer på natta og 1-2 timer på dagen når hun var 2 år(sluttet å sove ¨på dagen da hun var 2,5år)

Men barn er forskjellige,og har forskjellige søvnbehov.

Kanskje sønnen din snart er klar for å slutte med dagsovingen?

Skrevet

Gutten min er snart 3 år men har nå i nesten 1 år sovet ca 10 t per natt hvis han sover på dagen. Da sover han 1-1 1/2 t. Hvis han ikke sover på dagen sover han 12 timer hver natt.

Skrevet

snuppa her sover som oftest fra 20-20.30 til alt fra 6-8.30.. så sover hun en time på dagen sånn ca i barnehagen. men lenger når hun er hjemme..

meker også at de dagene hun ikke sover i barnehagen så sover hun dårlig på natten. sovner seint og våkner tidlig...

noen trenger mye søvn mens andre trenger det ikke..

Skrevet

hei!

vi hadde det sånn en periode oxo.ver streng med dagluren.ikke la han sove etter kl 15 og vekk han etter en halv time.da skal du se det retter seg etter en ukes tid:)

lykke til

Skrevet

Sønnen vår har vært slik lenge (I nesten 1 år) !! Legger seg kl 20, og står opp kl 6. Sover 1 time på dagen fortsatt. Han var 2 år i desember.

Skrevet

Her legger smurf (2 år) seg ved 8-tida, og står opp igjen ved 6-tida. Jeg er så vandt til å stå opp tidlig, at jeg ikke tenker over det lenger... Men før 6.......... det er i tidligste laget! Skal bli utrolig deilig når han sover litt lenger. Da har jeg vel fått en ny morgensmurf tenker jeg...: )

Skrevet

Husk at 2 åringer trenger ca 12-13 timer søvn i døgnet... hvis han da sover 10 timer på natta og 1,5 time på dagen så får han behovet sitt... Test å droppe dagsøvnen... vi gjorde det nå og han sover fint fra 19.30 - 06.30 nå da...

Skrevet

Poden her sover også ca 10-11 timer om natta. Men kutter vi dagluren sover han lenger. I det siste har vi begynt å legge han kl 20 etter max 1 time daglur, da sover han stort sett til 07:00.

Tidligere våknet han også i 5-6 tiden.

Skrevet

Gutten min, som snart er tre, har siden han var .... ca. 1 1/2 år, sovet rimelig nøyaktig 11 t. i døgnet. Da han var litt før 2.5 kuttet vi dagsovingen. Da begynte han å sovne kl. 20.30-21. Men etter han sluttet å sove på dagen, sovner han kl.19.30-20. Men mange ganger ser jeg at han er søvnig etter lunsj, og da er det bare om å holde han igang. Gå ut og finne på noe spennende e.l. Kjører vi bil har vi ikke sjangs i havet, til å holde han våken. Sover han en time på dagen, sovner han en time seinere på kvelden... Kanskje det er litt for tidlig for gutten din å legge seg kl. 19? Kanskje bortimot kl. 20 er bedre? Og det er sikkert tiden for å enten kutte helt ut / kutte kraftig ned på middagsluren. Noen barn har bare ikke så veldig søvnbehov.

Skrevet

Storebror her har akkurat rundet 2 år. Han legger seg en gang mellom 20.30/21.00 -og sover til senest kl 6, som regel våkner han rett over 5. Våkner også flere ganger på natten. Kan finne på å være våken en time da også.. På dagen legges han ca halv tolv, sovner med en gang, da sover han ca 1,5 time, må vekkes igjen sover aldri etter halv 2. Hvis han får sove så lenge han vil på dagen kan han gjerne sove 3 timer, men da får vi han ikke i seng før langt etter 10.

Skrevet

Tusen takk for mange svar :-) Slitsomt å ha det slik. I går ville han ikke sove på dagen, tenkte at det var en fin mulighet til å se hvordan det ble hvis vi kuttet dagluren. Han gikk ned for telling 18.30 i går kveld og våknet første gang 02.00, sovnet litt på igjen, og holdt det gående i ett fra 04.00 til vi måtte stå opp 06.00. Gjesp!

Og vi som har så lyst på en til. Tror vi slår fra oss de planene. Er jo ikke mennesker etter å ha hatt full rulle her i huset fra 05.00 de siste to årene. Orker ikke dette i mange år til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...