Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sterk pollenallergi og plages noe helt forferdelig siden jeg ikke kan ta de medisinene jeg pleier siden jeg er gravid( kortison sprøyte, sterke tabletter osv). Lurer på om det er noen som er like plaget som meg og tar medisiner og hvilke????? Jeg har fått noen tabletter av legen som heter Loradatin og er for hudkløe men kan ikke si at de hjelper i det hele tatt. Har vært så tett i nesa de siste nettene at jeg har brukt mye Otrivin nesespray.....er det farlig f. eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg har gress og pollen allergi og er helt avhengig av allergitabeletter.

Jeg pleier vanligvis og bruke Zyrtec men disse kan jeg ikke bruke så lenge jeg er gravid. Så jeg fikk noen andre tabletter som heter Polaramin og som legen sa at jeg skulle kun ta ved behov.

Vanligvis når jeg ikke er gravid tar jeg en tablett daglig men nå som jeg er gravid tar jeg kun når jeg føler at nå må jeg bare ha..

Jeg bruker ikke verken nesespray eller øyedråper så jeg kan ikke svare angående nesesprayen.

Når jeg klør i øynene så pleier jeg og ta en klut med vann på og holde den på øynene isteden for og klø med fingrene...

Fungerer veldig fint på meg;)

PS. Jeg veit hvordan du har det, er så plaga sjøl, pollen er noe dritt...

Gjest mooby85
Skrevet

Har hørt at man ikke skal bruke nesespray, men jeg ble så tett her en dag og klødde som bare F...!! så jeg måtte dra ned på apoteket og spørre om de ikke hadde noe for gravide med pollenallergi. De har et merke som heter Lomudal som finnes i øyedråper og nesespray. jeg kjøpte begge + en vanlig saltvannspray til nesen som kunne brukes så mange ganger om dagen jeg ville. Lomudal er for pollenallergi og det står at gravide kan bruke dette. Det funket greit på meg. Dama sa at jeg måtte bruke det hver dag, for det er forebyggende, og hjelper ikke kun når problemet oppstår.

Jeg er kjempeglad nå da for at det finnes noe som hjelper litt for meg iallefall!

Du kan jo prøve dette:) Håper det demper plagene dine litt også

Skrevet

takk for tipset. Er den nesesprayen like god som Otrivin? Føler liksom det er den eneste som funker......? Jeg skal iallefall dra ned på apoteket og kjøpe det du har kjøpt og prøve

Skrevet

Jeg har også pollenallergi og bruker allergimedisin hver dag. Jeg bruker Polaramin 2mg tbl,og tar 1 tablett hver kveld. Ellers bruker jeg Lomudal nesespray 2-3 ganger daglig,og er jeg helt tett har jeg også brukt Rhinox nesedråper innimellom (men ikke daglig). Jeg bruker også Livostin øyedråper ved behov. Dette fungerer ganske greit, selv om det er helt andre medisiner enn jeg pleier å bruke. Disse medisinene har jeg fått på resept av min fødselslege som har 30 års erfaring, så jeg regner med han vet hva han gjør :)

Lykke til!

Skrevet

du kan jo forsøke å dra til homøopat. en venninne gjorde det. brukte noen dråper og kapsler og var mye bedre.

Skrevet

Hei, jeg bruker for tiden Otrivin! I pakningsvedlegget så står det at om du bruker anbefalt dosering, i ett visst antall dager,s¨å er det ikke farlig å bruke det for gravide!

Kan jo ikke gå rundt å være potte tett å ikke få puste!

Skrevet

Har kraftig pollen allergi og støv allergi går på polaramin 6 mg. 1 gang daglig. Disse er ikke skadelig for fosteret. Er den gamle typen allergi medisin så man kan bli trøtt av de, men har ikke merket noe til det.

Skrevet

jeg bruker også lomudal nesespray og polaramintabletter.. Bruker også otrivin, jeg da.. Har kronisk bihulebetennelse, så jeg fungerer ikke uten sprayene mine..

Skrevet

Legen min sa at lokalmedisin var best så lenge vi var gravide/ammet (øyedråper, nesespray). Dette fordi det ikke tas opp i blodet slik som tabeletter. Jeg har også fått polaramid til nødstilfelle.

Men det beste pollentipset? REIS TIL TROMSØ - eller enda lenger nord. Når pollenet kommer dit er sesongen ferdig i Sør. Har flere venninner som tar 5. ferieuka i april og reiser så langt nord de kommer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...