Gå til innhold

hvorfor får dere ul i uke 30+...??


Emma2007

Anbefalte innlegg

ser det er noen som har vært til ul nå ...og dere er ca uke 30.Er det noe spes?Er spent på om jeg får noe sånt....ser dere vet hvor stor babyen er også!Er det noe som jeg også vil få vite snart...??må man få ul for å sjekke det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å sjekke størrelsen på babyen så må du ha ul ja:)

Dette gjør de ved å ta mål av : tverrsnittet,lårbenet,hodet osv..

 

Jeg får ul, og har hatt hittil hatt 11 ul..Men i min situasjon er det på grunn av at jeg har hatt en dødfødsel og et avslutta svangerskap i 2007, og for at jeg har to livmor.

Så jeg får ul hver 14 dag.

Så sjekker de blodgjennomstrømningen for å se om det er bra strømning fra blodåren i lysken til morkaken og derretter til navlestrengen som går inn til bebisen:)

 

Har man ikke en fortid som tilsier at du har behov for dette,for du det ikke.

Har du ikke noe uvanlig som jeg har, som to livmor osv..så vil du heller ikke få det.

Men du kan jo alltids betille deg time til en privat klinikk.

Der kan du få full sjekk,3d osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk

vi har ikke 3d her vi bor men kunne tenkt meg vanlig ul..begynner jo å bli litt nysgjerrig på hvordan han ser ut nå=)

noen peiling på hva en ul koster....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at 3d her koster 1250 tror jeg..da får du med deg bilder,video..

Men vet ikke hva vanligul koster,du kan jo forhøre deg med legen din:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=)

 

jeg får også ul hver 2 uke. dette er fordi lille jenta mi som jeg fikk i fjor døde 25 min etter fødselen. så de vil ikke ta noen sjanser om at noe skal være galt den gangen her.

 

det er ikke vanlig å få ul mere en den ene gangen. det er kun de som går på kontroller på sykehuset som har opplevd komplikasjoner, eller har komplikasjoner i svangerskapet som får det, og de som skal ha tvillinger=)

 

men jeg er sikker på nysjerrigheten din klarer å holde seg litt lengre;) når ungen begynner å bli større er ikke det mye du kan se på ul, det blir bare deler av ungen, for ungen er så stor den ikke kommer ''hel'' på bildet.

 

skal du ha flere ul må du som hun som skrev foran her bestille time med privatklinikk. sykehuset tar ikke flere enn en.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp...vet det kun er den ordinære ul man får.....jeg har selv vært 3 ganger på ul pga ivf....men hadde hatt lyst på en ekstra nå mot slutten.lurer fælt på hvor stor gutten blir ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer vel kanskje litt an på hvor i landet du bor også. Her hvor jeg bor får alle UL i uke 18 og uke 32.

 

Selv må jeg til føden for registrering av fosterets hjerterytme og bevegelser og for vekstkontroll av babyen (Ultralyd/screening) hver 14. dag. Nå når det nærmer seg termin må jeg gå hver uke. Dette er på grunn av diabetes, og farene med det er nedsatt morkakefunksjon og fordi babyen kan bli veldig stor. I uke 31 lå babyen min +23% over gjennomsnittet når det gjelder vekst. Det possitive med det hele er at jeg vil bli satt i gang i uke 38, så nå er det ikke lenge igjen :)

Og det er utrolig godt og betryggende å få høre og se babyen min så ofte som jeg gjør. Da vet jeg at den har det bra. Må være ekkelt å gå så mange uker å ikke vite....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vert på ul og vet str på baby fordi vi bestilte privat 3d ul sånn "bare for gøy" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på 3D. I tillegg er det vanlig å ha UL i uke 32 hvis jordmor ønsker å sjekke om morkaka ligger i veien for åpningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de sjekker hvos morkaka ligger på første ul, å ligger der der den skal blir ikke det tatt noe ul i uke 32;P det er kun ved spesielle tilfeller det blir gjort. å den den byen hun lenger oppi her skrev om tydligvis. det er i hvertfall høyst uvanlig med flere ul så lenge det ikke er noe som tyder på komplikasjoner eller ''forhistoriske'' svangerskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er på ul hver 14.d pga førstemann var dysmatur,så denne gangen er det nøye vekstkontroll nå de siste mndene..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ordinær UL i uke 18, pluss en irregulær UL i uke 25 for å sjekke mage ( babyen hadde akkurat tisset når jeg var på UL i uke 18, så jordmor ville ha meg tilbake litt senere for å sjekke at alt var OK med fordøyelsessys.) og i tillegg fikk jeg en ekstra irregulær i uke 24 da jeg våknet med menssmerter midt på natta, blei mye styr utav det, kjøre langt for å komme til fødeavd, for de var de eneste som hadde utstyr og åpent midt på natta. Viste seg bare å være urinveisinfeksjon:p Masse mas for ingenting;) Men som jeg har skjønt det er det bare UL en gang med mindre det er noe spess, men man kan jo spørre pent om jordmor har tid til en ekstra eller 2, min jordmor er veldig positiv til ekstra UL, både for opplevelse og for å forsikre om at alt går bra med de lille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...