61-modell Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Jeg har kommet på besøk fordi jeg tenkte at det kanskje var noen som vet hvorfor bivirkninger av ulike antibiotika betraktes som mer skadelige enn andre bivirkninger. Eller for å si det på en enda dummere måte: Jeg vet jo dette med utviklingen av resistens. I stedet blir jeg altså anbefalt å stå på hodet og la rhinoxen renne inn i bihulene. Og jeg som endelig var av rhinox etter å ha vært hekta i snart 3 år. Og så ta rinexin. jeg vet at det har vært tilfeller av hjerneblødning etter rinexin, men dristet meg til å ta to piller før leggetid, noe som resulterte i at jeg sikkert heller kunne gått på rave-party i stedet for å legge meg. Nå har jeg aldri forsøkt extacy, men kan nå godt tenke meg hvordan extacy må virke. Har forsøkt å ringe fastlegen igjen, for jeg tenker på antibiotikumet doxylin hele tiden. Hurtigsenkningen var ikke høy sist mandag. Hvor lenge skal en gå med så vondt i bihulene og grønn snørr for at det skal gå over av seg selv? Jeg fikk litt bedring etter 1 ukes forkjølelse, men så ble det verre igjen og leddverk og svetting igjen, og bena føles somspaghettibein (gummibein, alt etter som). Det er jo alltid bakterier i nesen, en lege jeg før i tiden gikk til stakk av og til en lang pinne opp i nesen min og tok prøver, og så fant lab. ut at jeg trengte antibiotika. Men nåv. fastlege mener den praksis er bare tull. Det er kanskje allright å gå rundt å være forkjølet hele tiden, men problemet er at jeg får ikke gjort noe særlig noe sted, hverken av arbeid eller mer hobby-ting. Helt slapp og så vondt i bihulene. Etter 3 uker er jeg kommet dithen at det tar all energi å hoste opp slim og snyte ut snørr.
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Hei der, takk for svar på tråden min, det gjør meg trist å høre at du har opplevd dette to ganger, jeg håper og håper at dette blir som mamma selv ønsker det. Hun har ikke våknet enda, selv om det ikke lengre er noen medikamenter i blodet de siste to døgnene, så denne "søvnen" er det ikke legene som styrer, den styrer hun selv. Alt jeg vet er at hun ikke ønsket å bli vegetativ, at hun ønsket en verdig avslutning, i det hele tatt har hun ofte ønsket at det skulle skje snart. Jeg vet ikke jeg, er ikke klar for det enda, er enda i prosessen, tar en dag og et savn av gangen, ikke mye annet jeg kan gjøre. Ang. din situasjon, syns du skal droppe hele fastlegen og kreve henvisning til en God !! Øre-,Nese og Hals- speisialist. Det er ikke norrmalt å gå sånn i lengre tid, bedre en spesialist som kan finne de underliggende årsakene til dette. Jeg har lang erfaring med dette da mamma har vært lungesyk i mange år. Klem fra
61-modell Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2008 Jeg synes jeg må si takk for svar og rådet. Spesialist, ja, har liksom ikke turt å si det, for re så redd legen skal synes jeg ikke mener hun er bra/flink nok, og at jeg bare maser meg til spesialist for bagateller. Kom meg til bake til lege i dag og fikk penicillin. Startet å føle meg nokså underlig på formiddagen, og det gjør så utrolig vanvittig vondt i pannehulen. Jeg startet med luftveisinfeksjonene da jeg var gravid fra høsten 2005 og utover, og det ble så mye verre enn det pleide, med bronkitt. Og dette fortsatte forrige vinter/vår og jeg fikk astma medisin (inhalatorer ). Nå har det startet opp igjen, forkjølet nesten hele tiden. Sensasjonelt nok ikke forkjølet mellom jul og påske, men startet opp rett før påske. Jeg har ikke hatt astma før, og jeg er ikke-røyker, har til og med ikke fyrt på peisen noe særlig i vinter, og er ikke i mye luftforurensning, til og med droppet å male (pusse opp). Har vært treningsnarkoman mer eller mindre sammenhengende i over 30 år,og noen sier at jeg starter opp med trening for tidlig etter forkjølelse, og jeg har også trent med forkjølelse (kondisjonstrening). Så nå sitter jeg stille hjemme enn så lenge. Lillesnupp er forkjølet fra barnehagen 98 % av tiden. Mulig det er stress. har vært alene voksen her i snart to uker, og hadde strengt tatt sett frem til alt vi skulle gjøre, og så ble det luftveisinfeksjon. GODT MOT fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå