Sunniva78 har to små Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Lurer på om vi skal begynne å legge ham til et fast tidspunkt hver kveld... Jeg synes nemlig det er skikkelig vanskelig å time leggingen slik at ikke gutten vår blir overtrøtt og nærmest umulig å få i søvn. Men enda er ikke siste måltidet til samme tid hver kveld, og han spiser KUN når han er sulten, så går ikke å gi en liten tår rett før legging om han ikke vil det selv. Men tenker at det kanskje er litt dumt å legge ham om det f.eks er 1 time siden siste måltid..? Hadde vært så greit å komme inn i en rutine, for han sovner heller ikke av seg selv, så må "trene" litt på det også. Han blir forresten 3mnd om to uker. Setter pris på litt råd og tips her:-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Det kommer jo veldig an på hvor rutinepreget din lille er da Her i huset har vi ikke noe som kan kalles rutine, og det fungerer kjempe bra foreløpig.. Har jo rutiner på ting man gjør før legging og sånn, men ikke noe rutiner på klokkeslett. Synes det er veldig greit i grunn fordi da kan vi dra ut og sånn uten å tenkte på at hun skulle ha lagt seg. Trenger kanskje ikke stresse med det, om du synes det funker ?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 hei! har en gutt på 15 uker, og han legger vi kl 2130 hver kveld. han er ofte lys våken når han legges, men da ligger han i 10 min og prater med seg selv litt før han sovner. har aldri hatt problem med å legge han- tror det er lurt å innføre samme leggetid når man ser at barnet begynner å bli trøtt i den tiden. vi setter på uroen over senga før vi skrur av lyset og går ut. uroen har musikk og det blir lysbilder i taket. han ligger heller aldri i senga si og sover på dagtid, kun når han skal legge seg for natta. tror det er lurt at han har en plass han forbinner med å legge seg til å sove for natta.
merete85 Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 kristian er 3 mnd og 1 uke, han har lagt seg kl 19.00 i 1 mnd nå.. før sovnet han i 22 tiden å da var det mye gråting.. så vi badet han og koset lenge fikk velling så var det natta.. våknet han så gikk vi inn å sa nå er det natta så kristian må sove.. måtte gi han smokk og noen ganger får han litt melk mens han ligger i senga..
Mamma'n til Mia Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Dette høres absolutt veldig lurt ut! Jeg har en på 8 mnd, da han var 2 mnd hørte jeg at alle rutiner ang legging burde vært på plass innen han var 3 mnd. Jeg fikk ut fingeren, etablerte fast leggetid og fast leggerituale. Nå sovner han kl 18.30 helt av seg selv. Jeg bare sier natta og går ut av rommet, må ikke inn og gi smokk eller noe. En drøm, i forhold til storebroren...
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Men er det ikke ofte litt tidlig med 18.30-19.00 for et så lite barn? Jeg prøver å legge tulla rundt 21 og håper å gjøre det gradvis tidligere. Hun er 9 uker.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Noen kan vel sove godt om de legges så tidlig som halv syv, men hadde ikke virket her. La han i 22 tiden og sov da til fire Så prøvde vi å legge han i ni tiden, og sov bare til to- flere dager Prøver å gå tilbake til 22 tden nå.. Ammes han da..
*3 prinsesser + 1 prins*anno74 Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Heisann. Endelig kommet meg inn her, har ikke vært inne siden fødsel :-D Vi fikk vel ganske på likt vi, synes jeg kjenner igjen nicket ditt. Kasper ble født 18 februar. Jeg hadde bestemt meg for å ikke stresse med å få rutiner denne gangen men det ordnet han helt selv :-D Vi starter kveldstellet i halv syv tiden så får han pupp i syv tiden, han får også 100 ml med mme etter pupp. Så når kl er halv åtte, åtte legger jeg han.Han kan gjerne ligge litt våken før han sovner, tror han trenger å være litt for seg selv. Det blir jo mye stimuli i løpet av en dag. I 4 uker nå har han sovet til 7 om morgenen. Da tar jeg han opp i senga hvor han får pupp og så sover vi et par timer til. Jeg tror det er viktig å ikke stresse med det. Jeg føler jo at jeg har vært veldig heldig da, de 3 andre har ikke vært sånn. Klem
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 Tulla er nesten 5mnd og hun legger seg kl 18 hver kveld, det har hun gjort siden hun var 6 uker. Har aldri hatt problemer med å legge henne, og har (bank i bordet) ALDRI behøvd å ta henne opp etter hun har lagt seg. Noen dager må jeg inn 1-2 ganger for å dytte inn smokken, men det er alt. Hun sover nesten alltid til kl 5 så får hun mat, så sover hun videre til kl er 8-9. Og det har hun også gjort siden hun var 6 uker. Tror de små setter pris på rutiner i hverdagen.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #10 Skrevet 2. mai 2008 Her begynte han selv å sovne rundt 8 på kvelden da han var rundt tre mnd, vart snart i en mnd. Så nå blir han stelt til samme tid hver kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå