Gå til innhold

hvor lang tid tok det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 uker siden jeg fødte.. la på meg 30kg i svangerskapet.. har til nå gått ned 15 kilo(veide meg for første gang etter fødsel i dag)

skal ihvertfall ned 13 kilo til før jeg er fornøyd.. hvor lang tid tok det før dere var tilbake i sånn ca samme vekten??

ingen fare for at jeg skal slanke meg for jeg fullammer men lurer litt..

og hva burde jeg holde meg unna av matvarer mens jeg ammer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er litt over 4 mnd her, går sakte men sikkert ned i vekt, men er enda ikke på startsvekt.. Er jo ikke sikkert jeg kommer dit igjen, men..

Så det kan jo ta litt tid da, men om du er nøye med hva du spiser tror jeg man går ganske radig ned i vekt om man fullammer..

Burde holde deg unna kål, løk, druer, jordbær mange sier appelsin også, men har ikke reagert på det her i huset.

Skrevet

Med meg tok det vel 3- 4 mnd denne gangen. La på meg 21 kg. Og er 31 år.

Men sist la jeg på meg 17 kg og var kjempe tynn etter 6 uker. Så alder spilte nå ihvertfall inn her sikkert.

har ennå 3 kg igjen men klager ikke.

Det jeg holdt meg unna av mat var vel løk sterk mat brus, sjokolade,

Men der må du prøve deg fram. Jeg hadde en med mild kollikk og derfor måtte jeg være så forsiktig. Noen kan fint spise alt dette.

Skrevet

Jeg la på meg 17 kg, hadde alt tatt av 12 kg da jeg veide meg dagen etter jeg kom hjem fra sykehuset (lå normal tid- 3 døgn). De siste 5 kg var med andre ord det jeg faktisk hadde lagt på meg, og de satt litt lengere.. Nå litt over 5 mnd etter fødsel er jeg 2 kg lettere enn før jeg ble gravid :-) Var vel ned i "start-vekten" ca 3-4 mnd etter fødsel, og jeg har ikke gjort noe som helst for å gå ned. Har undt meg det jeg ville ha, og gått tur når jeg har orket det.

Når det kommer til matvarer bær du egentlig tenke på hva du selv får vondt/luft i magen av.

Ting jeg har lært jeg bør holde meg unna er: brus

Fet julemat

for masse sukker

Du må nesten bruke prøv/feil metoden for å finne ut hva DITT barn reagerer på, for det er veldig individuellt.

Ellers så bør du holde deg unna jordbær (trist, men sant..), og reker mener jeg å ha hørt.

Gratulerer med den lille forresten :-)

Skrevet

takk for svar!! er 24 år og i normal aktivitet.. nå de siste ukene har jeg måtte holde meg helt i ro(gått noen små trilleturer)for jeg fikk en skikkelig revne:( en muskelavrivning helt bak til endetarm.. stooor baby....:P

jeg har vært så fortvila i det siste for lillemor grein så fælt og ville ikke sove verken om natta eller om dagen.. bare korte dupper på 10 min.. tenkte på hva jeg hadde spist og drukket i det siste og prøvde å utelukke det litt usunne... jeg kuttet ut brusen og ser man det.. lillemor har nå sovet 2 netter på rad + en god dupp midt på dagen..

hvorfor kan man ikke spise reker?? jeg har sååååå lyst på det liksom! jordbær begynner jeg å klø i munnen av hvis jeg spiser for mye så det må jeg nesten holde meg unna..

løk kasta jeg opp av i svangerskapet:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...