Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Begynner og bli siklig sliten av det, før sov han til kl halv7.. Merker den tia der godt. Og sambo gidder alderi og stå opp med han, det er bare meg, nå har han begynt og dra til broern sin for og sove der minst en gang i uka, fordi han trenger og vile ut.. Jeg blir så frustrert.. åååå.. Nå som vi har lang helg hadde jeg håpet på og kunne gå og legge meg når han står opp, men nå er han jo hos broern sin.. Noen som har noen tips på og klare og få lille gutt til og sove litt lengre om morgnen.. Er vel ikke ingen som har nooe råd men..
Lille_bie Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Vi har også hatt det sånn. Sønnen min stod opp 4.30 en periode. Hvor gammel er han da? Gutten min er 19mnd.Vår oppskrift ble ca sånn her: Bare sove en gang på dagtid, men han fikk da sove i inntil 3 timer. Dette har nå regulert seg fint og han sover i 1 1/2 -2 timer. Være mye ute på dagen. I seng senest kl 19. Blir det senere enn det sover han dårligere og våkner tidligere. Og passe på å gi skikkelig kveldsmåltid. Nå våkner sønnen min mellom 6 og 7 en gang. Dette tok tid før det hjalp. Flere uker. Men jeg tror det var etter ca 3 uker, så falt han fint inn i den rutinen. Snakk med samboeren din om hvordan dere kan løse det...... Er du hjemme fortsatt eller har du begynnt å jobbe? Jobber dere begge må dere dele. Da burde dere ta en dag hver i helga og stå opp. Sov evt når sønnen din sover på dagtid. Vet det er lett å si at samboer skal hjelpe mer til... Har hatt litt problemer der vi også! Det blir litt en ond sirkel. Jo trøttere og mer sliten du blir jo mindre tålererer man at samboeren ikke hjelper til.... Men prøv å ta en samtale på det. Og kanskje du skal få barnevakt en natt så du kan sove skikkelig ut. Det gjør underverker for kropp og sinn! Håper det løser seg. Det tok tid for oss, men tilslutt fant jeg en måte som fungerte for oss. Er jo ikke sikkert den gjør det for dere, men kan jo være verd et forsøk. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Vår er 19 mnd.Var en periode han våknet 05 hver dag,endte med at vi tok han inn på vårt rom og i vår seng da 05,da turnet han litt før han la seg til å sover igjen sammen med oss.Dette var vel fra ca14 mnd.alder. Og jeg hadde ikke funnet med i å ha en slik samboer.Han må være utrolig umoden/egoistisk!!!Synes du skal snakke litt til han ja.Makan-dra bort for å sove/hvile...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Har du prøvd å utsette første luren litt da, ofte det hjelper, men ikke over natta som oftest da, prøv det over noen dager. Og det sies at det er lurt å legge de små mellom kl seks og sju om kvelden. Du må nesten bare prøve deg litt frem for å se hva som hjelper på ditt barn. Og du må ta en alvorsprat med samboeren din, begge foreldrene må få hvile ut litt, i helgene spesielt. Høres nå litt merkelig å dra til broren sin for å hvile ut synes nå jeg... Begge må jo dra lasset sammen, han kan jo ikke ha en sånn innstilling til småbarnsperioden! Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå