snirkeline Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 jeg har: -norsk bokmål 4 -norsk sidemål 3 -norsk muntlig 2 (sliter med muntlig ja;-) Har ikke vært borti dette med poengberegning siden jeg gikk ut av ungdomsskolen,og det begynner å bli noen år siden ja;-)
prebs Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Da har du 9:3, altså et gjennomsnitt på 3. Jeg er imidlertid ikke helt sikker på om de regner på den måten lenger, forandrer seg hele tiden, og jeg husker ikke...hehe.
mamman til to gutter Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Når jeg søkte på høyskoler, tok man alle karakterene og la sammen og delte på antall karakterer. Hvis du trenger karakteren kun i norsk skal du ha med både standpunktkarakterer og eksamenskarakterer, så du bør ha minst 5 karakterer i norsk, evt 6 hvis du har hatt eksamen i norsk muntlig.
snirkeline Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2008 Ok...har planer om å søke på høyskole neste år. Så da legger man altså sammen alle karakterer man har og deler det på antall karakterer?Eller skal man dele på antall fag?
mamman til to gutter Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Hvis ikke det har endret seg, så legger du sammen alle karakterer og deler på antall karakterer. Tror ikke man skal regnet ut hvert fag for seg først. I noen fag har man jo avsluttende karakterer hvert år og poenget med det blir jo borte hvis man uansett regner ut snittet. (feks har jeg i matte standpunkt fra 1., 2. og 3. + eksamen frar 3. og de er jo karakterer som sier noe om hvordan jeg har gjort det hvert år, hvis de skulle legges sammen og sagt noe om alle årene, kunne de jo gjort som i norsk, hvor man får foreløbige karakterer hver termin i 1. og 2. og så standpunkt som skal si noe om alle årene i 3.klasse)
snirkeline Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. mai 2008 ok...får håpe det holder da... har tatt norsk og nynorsk ved nki,men vet ikke om disse sluttkarakterene teller...? Gikk opp som privatist ved vg.skole her i byen,og der fikk jeg karakterene som nevnt over. Samme opplegg i nyere historie og samfunnsfag.Så hvis ikke karakterene fra nki gjelder,så har jeg kiun eksamenskarakter i disse fagene. Holder på med naturfag og engelsk,snart matte også,ved voksenopplæring nå.Får standpunktkarakter,og kan bli trukket ut til eksamen på lik linje med videregående.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå