Kompani Orheim Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Jeg er førstegangs, har termin i begynnelsen av juli og holder på å handle inn litt klær til den lille. Mitt dilemma er: Bør jeg kjøpe klær i bomull eller ull? Har truffet noen mødre som sverger til ull og sier at det er totalt bortkastet å kjøpe klær i bomull!! Forstår jo deres synspunkt iom at ull puster bedre osv, men nå har jeg allerede handlet en del i bomull... I tillegg er jo utvalget i bomull mye større... Er det noen som har noen erfaringer med dette som de ønsker å dele med meg?
-Petrine- Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Jeg kjøper mest bomull til mitt sommerbarn som kommer i starten av Juli. Har kjøpt litt tynn silkeull på Nøstebarn, men kommer nok til å bruke mest bomull. Har en jente fra før og hun tålte ikke ull inn mot kroppen som spedbarn pga av atopisk eksem. Så ulla ville jeg kjøpt etterhvert, det kommer jeg til å gjøre denne gangen.
Tredjemann på vei :D Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Jeg har bare kjøpt inn klær i bomull til vesla som kommer i mai/juni. Har én body i ull etter førstemann og noen jakker og kjøreposer i ull, som ligger klart i tilfelle det skulle bli kaldt. For meg høres det merkelig ut å bruke ull innerst til nyfødte på varme sommerdager, men men... Blir det kaldt går det jo an å ha et par ullplagg liggende. Og yttertøy i ull anbefaler jeg på det sterkeste, når babyen trenger det, ettersom det puster bedre:-)
Kompani Orheim Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2008 Takk for tilbakemeldinger :-) Jeg og synes jo dette med ull høres litt rart ut om sommeren jeg og, men såvidt jeg har forstått så virker det avkjølende hvis det er varmt og motsatt hvis det er kaldt + at det puster bedre.. Men godt å høre at ikke innkjøpene mine bomull har vært til ingen nytte ;-)
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Hadde juni barn for fire år siden og sommeren 2004 var det mange varme dager... Jeg hadde ikke noe erfaring ang barneklær og kledde han i bomulls body med kort erme..Det som skjedde var at han svettet og ble liggende å være klam på ryggen og i nakken..Svetteutslett fikk han også... Da møtte jeg en dame som sa at ull hadde egenskaper som luftet og ikke gjorde barnet klam... Byttet heretter til ull og han ble helt fin..var ikke urolig eller utilpass i varmen slik han var tidligere.. Har termin i juli i år og har tenkt å holde meg til ull.... Men det er kun naturull som har denne egenskapen altså... Behandlet ull har ikke de samme svalende egenskapene....
propelle Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Nøstebarnas plagg i ull og silke skal funke fint på sommerstid, men klærne de har i ren ull og ullfleece har jeg fått opplyst av flere av de som jobber der at blir for varme nå fra mai og utover. Jeg har kjøpt en liten bukse i ull/silke og en annen i helt tynn ubehandlet ull - men flest bodyer og trøyer i bomull. Så er det jo bare å prøve seg fram litt! Jeg tålte ikke selv ull inn mot kroppen når jeg var liten, fikk nupper og klødde som en gal. Så det er nok litt individuelt dette med ull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå