Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Når jeg skal legge henne så gir jeg grøt, så en times tid etterpå tar vi nattstell, og så gir jeg pupp på senga.. Men jeg får ikke til å bare legge henne oppi senga og si natta etter det, så jeg må sitte å vugge henne litt til hun blir døsig, og så rett før hun sovner så legger jeg henne i senga.. Hun er jo våken når jeg da legger henne i senga, har jo øynene åpne og sovner etter et par min i senga da, men allikevel har jeg jo sittet å vugget.. Finner hun søvnen selv da, eller ødelegger jeg for det av å sitte å vugge ?
hamsterpia Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Synes dette var en veldig koselig og skånsom måte å legge henne på jeg. Da får hun et positivt inntrykk av soverommet og leggingen, og sovner med et trygt minne om mamma`n sin. Har begynt å gjøre det på en nesten likedan måte jeg også, bare uten puppen på senga, for han får ikke pupp etter tannpuss.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Jeg gjorde sånn med eldste gutten min og det fungerte fint for oss. Han var jo våken da jeg la ham og det er jo det som er anbefalt. Lillebroren legger vi uten byssing og det går fint. Jeg har to barn og da det kommer til soving og legging er de to totalt forskjellig. Jeg syns jeg har gjort nok så likt med rutiner og sånn men likevel er nr 2 "lettere" på alle måter. Jeg syns du skal gjøre som du gjør så lenge det fungerer for deg. Men hvis du bor med pappan til barnet så må du la ham gjøre det også. Alltså legge babyen. Kanskje du etterhvert kan legge henne uten byssing. Dvs korte ned på byssingen og legge henne mer og mer våken?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Ja jeg synes jo det er veldig koselig selv da, hehe Men er jo litt vanskelig å definere om hva som er å legge våken eller ikke, sånn bare av å lese i litt bøker ! Jeg har sagt til pappan at han også må begynne å legge henne, men hun roer seg ikke ned når han skal legge seg, også bare gir han opp.. Hjelper jo ikke så mye at han blir stresset heller, da roer hun seg hvertfall ikke ned.. Vanskelig å presse han til det og når han føler han ikke får det til i det hele tatt.. :/
hamsterpia Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Du kan ikke forvente at en 4 mndr gammel baby skal finne søvnen helt på egenhånd, så dette er en fin måte å gjøre det på, synes jeg. Hun blir antagelig så trygg på omgivelsene sine pga av måten du gjør det på, sånn at hun om 1-2 mndr ikke lenger trenger byssing i det hele tatt for å sovne. Fortsett å kos deg med kveldsritualet deres du, og så trapper du gradvis ned på byssing.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Jeg mener at det spørs gjerne litt hvor lenge du vugger henne. Jeg gjør akkurat det samme om natten etter mating, men bare i et par minutt til han nesten sovner. Men når vi legger han for kvelden kan han se trøtt ut, men likevel være helt lys våken og ha øynene på vidt gap. Da legger vi han ned, sier god natt og lukker døren. Går inn igjen om en halv times tid og da sover han. Kun et par ganger inn med smukken om han ikke gjør det.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 Jeg vugger ikke lenge da kanskje inntill 5 min. Men jeg prøver mange ganger å bare legge henne uten å vugge, så er hun stille i 10 - 15 min,også begynner hun å hyyyl grine, og det gir seg litt når jeg putter inn smokken, så tar det 5 min og sånn går det helt til jeg vugger henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå