Gå til innhold

dere med småtroll på ca. 8 mnd.....se hit litt da:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på hvor mye deres barn spiser til hvert måltid.....f.eks. spiser de opp hele grøtporsjon? og spiser de et helt middagsglass til middag?

jeg synes mini spiser så lite for tiden....spiste mere før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er lillemor bare 7 mnd men hun spiser hel grøtporsjon og helt middagsglass i tillegg til et halvt fruktbeger og 250 ml mme om kvelden. Får litt pupp innimellom, men er ikke veldig ivrig til dette nå..

Skrevet

Gutten min er ca 7 1/2 mnd. Han spiser grøt morgen og kveld og spiser som regel ikke en hel porsjon. Av og til en hel porsjon, av og til en halv porsjon og av og til noen få skjeer. Så spiser han middag. Han spiser 1/2- 1 middagsglass men det varierer fra dag til dag.

Skrevet

Varierer litt fra dag til dag, men mini (snart 9 mndr) spiser stort sett veldig bra. En hel grøtporsjon til frokost, 1 1/2 brødskive + frukt til lunsj, av og til litt frukt&korn blanding, hvis det blir langt hopp mellom lunsj og middag. En porsjon hjemmelaget middag (ca det samme som ett middagsglass) + frukt-/bærdessert, 2 brødskiver til kvelds. Og ellers pupp noen ganger om dagen, og vann til mat og når han er tørst.

Skrevet

Min spiser opp og ned. De siste to ukene har han spist lite pga unbehag med at tennene kommer. Nå har de kommet, og han spiser godt igjen. I løpet av en dag: 9 grøt, 12 halvt middagsglass+ fruktpuree, 15 halvt middagsglass+liten jogert, 18 grøt. Pluss pupp og vann.

Skrevet

gutten min spiser skikkelig dårlig i forhold alle andre ser jeg... han er 8 mnd og spiser grøt til frokost, kanskje litt fruktpure midt på dagen og grøt til kvelds igjen. utenom det ammer jeg en del. han NEKTER å spise noe annet enn grøt. jeg har forsøkt å lage ting selv, kjøpe alle mulige middagsglass, men alt kommer opp igjen.. han brekker seg, kaster opp og vrir seg unna.

Noen gode tips for hva jeg skal gjøre for å få han til å spise litt mer?

Skrevet

min gutt er 8 mnd og ei uke. han er født 6 uker for tidlig, så han er litt liten og lett i kroppen. for å gjøre grøten hans mer næringsrik bruker vi mme i stedet for vann + at vi har i ei 1/2 ts maltekstrakt og 1 ts smør - det nesten dobler kalorimengden i en grøtporsjon. nå er det sjelden han spiser en hel porsjon, men ofte en halv eller to tredjedels porsjon. det varierer mye; noen ganger spiser han kjapt og greit, andre ganger bare noen få skjeer, men da blir han jo veldig sulten til neste måltid, da :)

spiser ca 1/2 til 2/3 middagsglass til middag, og til lunsj får han 1-1,5 brødskive + en halv banan eller annen frukt. vann til måltidene og imellom dem + at vi pupper etter hvert måltid + en gang på tidlig morran... (har planer om å kutte ned på puppinga :)

Skrevet

Jenta mi er 8 1/2 mnd og hun spiser som følger:

Frokost: 1/2 brødskive med leverpostei + ca 100-150 ml mme

Lunch: 1 grøtposjon (8 mnd grøt fra Nestle)+ vann

Middag: 1 middagsglass og vann + litt 100 ml mme

Kvelds: 1 grøtposjon (som lunch) + vann

Kos rett før senga: ca 100-130 ml mme

Vet ikke om dette er ok, men jenta mi er fornøyd og legger på seg fint.

Skrevet

Husk at hvis babyen får mye pupp, så metter det! Kanskje du har veldig kraftig melk?

Skrevet

Innlegget over var ment på Krølle&J

Skrevet

Jeg har forsøkt å kutte ut mye av puppen for å se om han spiser mer da, men det virker som han rett og slett ikke takler smaken av mat.. Han grøsser, brekker seg, kaster opp, vrir seg unna og begynner å gråte. Kan jo hende jeg har kraftig melk, han har vokst seg veldig stor på bare melk ... har kutta ut nattamming, helsesøster mente det skulle hjelpe og at han kom til å bli mer sulten da. men neida, han vil fortsatt ikke ha :(

Skrevet

Krølle:

Kanskje du skal prøve å gå rett på mat i biter...

Junior har slukt grøt og 6mnd middag, men vi sliter med overgangen til mat med biter i. Han brekker seg og peller maten ut av munnen. Men vi kan fint dytte i han små biter av brød, vaffel, pølse, brockoli osv. Men tar jo lang tid da. Han vil helst smake på vår mat, framfor sin egen :)

Skrevet

Solungen - takk for tipst ang det med biter i maten. Jenta mi på 7 mnd takler heller ikke biter i mat og brekker seg så hele magesekken tømmes hvis det kommer biter i middagen. Vært veldig usikker på hva jeg skal gjøre, men jeg skal jaggu prøve å gi henne litt biter av vår mat så hun kan spise litt selv.

Når det gjelder vår rutine så er de slike:

08:00 Mme - alt fra 60-160 ml

11:00 Grøt. Spiser stort sett full porsjon

15:00 Middag. Spiser stort sett et helt glass + fruktbeger

18:00 Grøt. Spiser stort sett full porsjon

Mitt problem er at hun drikker nesten ingenting til maten. Tilbyr henne vann, men hun drikker bare noen slurker og vil ikke ha mere. Samme skjer om jeg tilbyr henne melk.

Så hvis jeg innfører fast mat til frokost så er hun liksom ferdig med å drikke melk. Synes det er litt tidlig så er veldig usikker på hva jeg skal gjøre med det.

Skrevet

Min gutt er 8 mnd og 3 uker gammel og han spiser:

1 brödskive med leverpostei til frukost + pupp

ca en hel grötporsjon med fruktmos + vann til lunsj

litt middag + pupp

grötporsjon med fruktmos til kvelds + pupp

Han er ikke så glad i fast föde, spesielt middag. Noen skjeer og han er mett.Vil gjerne at han spiser mer, våkner ofte om natta.

Skrevet

jenta mi spiser dett på en dag:

ca kl 9 en porsjongrøt, + et halvt beger frutti

ca kl 12 220ml mme

ca kl 14 frutti, yoghurt o.l

ca kl 17 1 middagsglass (ikke alltid hun spiser alt, spørst hva som står på menyen)

19 en porsjon grøt

20.30 180-220 ml mme

Skrevet

Snuppen 8mnd spiser:

Frokost:en grøtskål+ vann og mme etter en stund

Lunsj: Skive+frukt+vann, og noen ganger litt mme

Middag: Et helt middagsglass+ vann

Kvelds: En grøtskål+ frukt+ vann og mme når hun legger seg

Innemellom så får hun jo smake på det vi spiser. Har vi noe til middag som hun kan smake på, så får hun det. Spiser vi en skive så får hun noen biter=)

Skrevet

Gutt paa 8mnd.

Frokost....Cheerios, banan og grot blandet sammen med en yogurt....litt Biola drikke

Kl.12 brodskive

Kl.15 middagsglass

Kl.19 grot med fruktglass

Han faar veldig mye juice, vann, og pupp ilopet av dagen siden vi er i Florida og det er veldig varmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...