Gjest Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 jeg tror kanskje jeg er gravid(håper på dette) jeg fikk en jobb og som vanlig hadde jeg jo prøve periode på denne jobben. Men nå viser det seg at jeg ikke takler den jobben og må få meg en ny jobb. Jeg har epillepsi og vet ikke om jeg kanskje må ha sykemelding med en gang, men har jo ikke noe jobb å sykemelde meg i fra og det jeg lurer på er om jeg kan få noe støtte fra staten?? hvis det er noen som vet dette eller har noen meninger om dette må dere bare svare=)
Novemberbolle Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Vet ikke om jeg misforsto deg, men du er altså ikke i arbeid lengre? Dersom du ikke er i arbeid, har du jo selvfølgelig ikke krav på sykepenger. Er du arbeidsledig derimot, har du krav på dagpenger dersom du har jobbet det siste året. Litt usikker på hvor lenge du må jobbe, for å få rett på dagpenger...
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 ok, men sånn er saken: jeg fikk yrkesrettet attføring pga jeg var for syk til å jobbe der jeg jobbet. Jeg bestemte meg for å finne en fast jobb pga manko på penger ( ikke bra betalt å gå på ya) dette var i februar, jeg fikk en jobb litt før april, men dette var ikke noe for meg og nå har jeg bare en uke igjen på den jobben, men nå tror jeg at jeg er gravid og det er vel ingen som vil ansette en gravid kvinne? og hvis jeg får en jobb nå så har jeg jo prøve tid der også og når de ser at jeg er gravid mister jeg vel jobben?? kan jeg da få støtte av nav??
enik<3M06&L08<3 Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 du kan søke deg en annen jobb nå, at du er gravid er ikke gyldig oppsigelsesgrunn... siden du trur du er gravid regner jeg med at du evt er veldig tidlig, og da kan du bare si at du ikke visste om det da du søkte... vist du vet om det er du jo egentlig plikta og informere arbeidsgiver... og når du ikke har gjort det, er det klart det er gyldig oppsigelse grunn.. men finner du deg ny jobb fort kan du jo"lure" deg unna den vist du skjønner!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå