*Timulia* Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Fikk en sønn for 11 dager siden, og han er et skikkelig murmeldyr! For det første så sover han fra 22.30- 23.00 tida til mellom 05 og 07 på morran i ett strekk. Så får han mat, og da er det kvelden igjen, gjerne til jeg må vekke han i 11-12 tida for å få mat igjen. Sover så til 18-19 tida da det igjen er mat. Er så delvis våken på kvelden (har nok mindre melk da, så henger mye i puppen), og får siste måltidet 22-22.30 (får da mme pga lite melk). Er dette normalt? Blir nesten nervøs jeg???? Veldig takknemlig for svar/erfaringer.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Det er litt forskjellig fra barn til barn, men det er vanlig at de sover mye, og de trenger mye søvn de første mnd... Men hvis du er usikker, så ville jeg tatt en telefon til helsestasjon...
Kanutten:-) mamma til 2 Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Det viktigste er vel at han legger på seg greit, så lenge han gjør det så må du bare være glad for at du har en så søvning gutt:-)
hamsterpia Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Så lenge han vokser og legger fint på seg, skal du bare nyte det. Men kan jo være lurt å kontrollveie han på helsestasjonen innimellom, så du vet at han får nok mat. Vi kan gjerne bytte barn et par døgn, så du får vite hvordan det er å ha en som er våken til alle døgnets tider altså...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 hei! gratulerer med gutten! sønnen vår var akkurat likedan, sov MAAAAAAAAAAAAAASSE.. han kunne gjerne sove fra 12 til 17 på dagtid, så være våken en times tid, så sovne igjen et par timer. jeg var også bekymret for at han sov så masse, men hs sa at så lenge han legger på seg, var det ingen vits å vekke han. det samme sa barnelegen på 6ukers kontrollen. hun sa også at om vi hadde begynt å vekke han, hadde vi mest sannsynlig ødelagt rytmen med at han sov så lenge på natta. nå er han 15 uker og har sovet natta igjennom siden han var 4 uker.
mamma love Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 hei,min gutt er 6 uker og sover støtt.Har vært slik hele tiden i grunn.Bortsett fra nå,han har magevondt men ellers sover han noe av det samme som din,oppe hver tredje time ca for å spise også her nan,så sovner han igjen for så å være litt mer våken på kvelden fra ca 20-23 isj.Kos deg så lenge han sover;)
Har to herlige gutter! Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 ja guri så heldig..min nå 10 uker sov ikke veldig mye..stort sett våken men sov 2 timer i strekk men det måtte være oppå meg..nyyt det du,men pass på han legger på seg men det gjør han heelt sikkert!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå