Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Min lille har atopisk eksem. Spesiellt ille er det i hodet og ansikt. Har fått behandlingsopplegg fra lege, hvor vi smører med kortison og så skal vi trapppe ned for å kunne slutte helt i perioder. Problemet er bare at det bryter ut hver gang jeg forsøker å kutte ut/trappe ned. Hun klør seg til blods og utslettene kommer frem... Skal jeg fortsatt kutte ut, eller trappe opp igjen???? Stakkar liten...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Det er ikke helt bra å smøre konstant med kortisonkrem heller, for huden blir jo så tynn og dårlig.. Jeg har hatt masse plager med det på meg selv, og de stedene det har vært værst og jeg har smurt masse med kortison kremer ( sikkert litt sterkere enn det du smører med ) så er huden helt ødelagt, blir solbrent bare jeg er i solen i 15 min, og jeg blir aldri solbrent andre steder... Ville hørt med legen om andre alternativer.. ?
Legekjærringa Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 du må nok kutte ut i perioder for å la huden få hvile, og smøre med fete kremer ekstra mye (ved hvert bleieskift) i kortisonfrie perioder. Ev. få legen din å henvise til spesialist da eksemet ikke er helt under kontroll - endre på smøreregime og prep. Hvis det er veldig ille så kan det være aktuelt å gi Phanamin som er kløestillende og søvndyssende så hun ikke klorer seg opp (og får sovet litt bedre) på natta. Det er en annen mor inne på DiB som har opprettet ett nettsted jeg vil anbefale deg å besøke og ev. stille spørsmål til; da hun er "ekspert" med 2 atopiske barn og gjerne deler sine erfaringer. www.aaenorge.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå