Gå til innhold

Tran til spedbarn ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal dere gi barnet deres tran?

Jeg mener jeg har hørt at nyere forskning sier at tran kanskje ikke er så viktig som en først hadde trodd.

Tran gir jo fryktelig stygge flekker på klærne når det kommer opp, og jeg regner med det kommer opp igjen. Stakkars barn tenker bare jeg.

 

Selv drikker jeg ikke tran og tror ikke jeg fikk det når jeg var barn heller.

Kommer selvfølgelig til å gi D-vit. dråper.

 

Hva vil dere gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare å prøve seg frem. Kanskje ikke så lurt å gi tran like etter ungen har spsis, da kommer det jo opp som gulp. Drsom man venter til gulpingen har roet seg så er det jo større sansynlighet for at den ikke kommer i retur. Jeg vet ikke hva jeg skla gjøre, men tenker at det er opp til den lille om han utstår det eller ikke, og om det kommer i retur eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga tran til førstemann og det gikk kjempefint. Ikke noe oppgulping og søl på klærne. Jeg ga det alltid med kveldsstellet, så han var naken da han fikk skjeia. Ga han tran hver dag til han ble rundt 2 år, og han var kjempeglad i det. Jeg hater det selv! Men ble bare glemt etterhvert, og for ikke så lenge siden tenkte jeg skulle gi han ei skje igjen (3 år) syntes han det var kjempefælt.

 

Så skal nok gi det igjen til neste baby....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å gi det til min sønn, men han bare brakk seg og gulpet det opp igjen med en gang. Prøvde å venne han til det en stund, men ga opp og begynte med d-dråper i stedet. Syns ikke det er nødvendig å pine ungene når de tydeligvis syns det er grusomt. Selv syns jeg det er helt greit å ta tran, men er jo ikke alle som klarer den smaken og konsistensen

Når nestemann kommer om ikke lenge så skal jeg prøve med tran da også, men går det ikke da heller så er ikke det jordas undergang for meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt anbefalt å gi barnet tran fra 4 ukers alder.Men d-vitamin er jo et greit alternativ hvis det ikke fungerer å gi tran. Hvis man som voksen ikke spiser fisk og spesielt fet fisk 3-4 ganger i uka, så har man behov for tran og omega 3 vhj tran eller annet kosttilskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir eskimo3, en fiskeolje med god smak til den første jenta mi. Kjøpes på helsekosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ga d vitamin dråper til min første ,og skal gi det til den andre også.

Jeg gjør dette fordi jeg er vegetarianer ,og omega 3 finnes jo i mange forskjellige typer grønnsaker. Man får også kjøpt UDOs choice på helsekosten som inneholder omega 3 og 6 fra planter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...