Gå til innhold

USAmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal du feire 17.mai?Har du bunad?

Jeg sitter og ser etter bunad eller festdrakt til 16 åringen min, og fant en pen en:

http://cgi.ebay.com/STUNNING-NORWEGIAN-BUNAD-FESTDRAKT-SIZE-34-36-NEW_W0QQitemZ360048124523QQihZ023QQcategoryZ19255QQssPageNameZWDV

WQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

(delte linken i to)

Og så synes hun den er stygg =o/

Hun liker ikke bunader....

Vi vil feire 17.mai på skikkelig vis i år,vi =o)

Med tog og pølser,brus,is og flagg-

Gleder meg =o)

(må bare legge ut bunaden min litt...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei....Det blir jo koselig for dere aa feire skikkelig 17.mai! Hvordan gjor dere det? I USA mener jeg? Er det 17.mai feiring i NC? Er dattera di fodt i USA? Nei, jeg har dessverre ikke bunad, jeg er en av de som synes du maa vaere norsk for aa gaa i bunad....synes det blir for dumt at utlendinger bruker de! Men jeg synes de er fantatisk nydelige da....Jeg har planner om aa kjope bunad til jentene mine (konformasjonsgave) om noen aar! Vi skal vaere her i florida paa 17.mai saa det blir lite feiring i aar (tror vi skal til Disney den dagen) Saa ungene faar det nok goy uansett...Jeg skal ta en titt paa bunaden naa

Skrevet

Er den gul eller rod? Fikk opp to stykk...

Skrevet

Vet ikke om de feirer noe spesielt her, men jeg tenker ta med familien til Washington DC i år. Har aldri feiret ordentlig,sammen andre nordmenn, 17.mai i USA.

Vært hjemme 3-4 17.Mai`er, da ;o) I Norge,altså.

Datteren min var 5 da vi flyttet hit, og (dessverre) føler hun seg mere amerikansk enn norsk. Og bunad synes hun dessverre ikke noe om,nei..

Vi kjører dagen før,for det er mange timers kjøring. Sånn er det npr mor i huset er bestemt på å feire ordentlig 17.mai.

=o)

Skrevet

Jeg liker den røde best...men de har ikke str min.

Jeg har graffer, men den passer ikke..hrmf..må syes ut ;o)

Skrevet

Tror det blir en fin opplevelse for familien din.....synes det er viktig at du beholder litt norsk tradisjoner i USA....I norge feirer vi Halloween, Thanksgiving ovs.....kanskje jenta di synes det er kjedelig naa men tror nok hun setter pris paa det senere i livet....snakker du norsk eller engelsk til barna, lurer bare?

Bunadene var jo billig da.....likte den rod best....

Skrevet

Jeg snakker 50/50 norsk og engelsk, men var flinkere før til å snakke omtrent bare norsk. Merker jeg "slarker" med norsken, men i det siste har jeg iallefall fått minstemann interessert i Ivo Caprino filmene.

=o)

Har mange norske dvd`er.

Hun synes sikkert det er "rare" klær, disse bunadene.

Da jeg var på hennes alder, ønska jeg meg bunad mer enn noe annet på jord omtrent.

Nå våknet minsten. Han har ikke vært i form i dag. Kastet opp på meg da vi var på fotballkamp til storebroren. Han sa "Im scared", og så kastet han opp- Var nok en rar følelse for han. Håper virkelig vi ikke får omgangssyke.

Skal legge meg ned sammen med han. Han er mammagutt =o)

Natta!!

Takk for "praten" =o)

Skrevet

Uff stakkars lille gutt!! God bedring da....ikke noe goy naar de smaa er syke!

Vi snakkes og lykke til med 'bunadjakten'!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...