Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Jeg gjorde det fram til snuppa var ca 4-5mnd, men nå kjører jeg dem bare i oppvaskmaskina på den varmeste. Så legger jeg flaskene i kjøleskapet i den tro at det gror mindre bakterier i kjøleskapet... Hva gjør dere?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 jeg koker helt nye flasker før bruk for å fjerne overflatekjemikalier og smuss og sånt. ellers bruker jeg oppvaskmaskina. setter flaskene med lokk på i kjøkkenskapet sammen med alt det andre babymatutstyret. skal du ha flaskene i kjøleskapet for å hindre bakterier må du vel ha matbollene og skjeene der inne å da eller? så lenge man har en god hygiene på kjøkkenet og en god personlig hygiene trenger man ikke være redd for bakterier. babyer tar jo på alt og putter alt i munnen så de tåler endel "normale"bakterier;)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 På flaskeposten.no står det at du kan ta flaskene i oppvaskmaskinen ved min. 65 grader (fra barnet er 3 mnd). Men smukkene må kokes.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Tar de i oppvaskmaskinen, tuttene også og har de i mikrosterilisator etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå