ChellBell - har født! Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Nå er jeg forvirret.... nok en gang ;p På Babyverden står det at bebisen ikke hører før 20.juni (uke 23), men andre steder står det at nå kan bebisen skvette av høye lyder og at den liker å bli sunget for (16+0 i morgen).. da må den jo høre hvis den gjør det!! Så hva er riktig?? (Tror det er en stor konspirasjon på et høyere plan om å få oss gravide til å bli forvirret...)
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Vet ikke riktig, jeg har tenkt på det samme. Lurer på om den kan høre lyder tidligere enn uke 23, men at det er stemmer utenfra den kan høre ca fra uke 23. Fordi det jo er veldig høyt lydnivå for den i magen, med tarmlyder, mors hjerteslag osv., så blir kanskje lyder utenfra overdøvet av dette fram til barnet får bedre utviklet hørsel? -Det er iallfall noe jeg har tenkt.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Har tenkt på akkurat det samme som deg!! På min babyverden står det også at den lille begynner å høre 20.juni. Syntes dette var sent eg. Og hvordan begynner den å høre? Kan den nesten over natten plutselig å høre liksom? trodde dette var noe som utviklet seg over lange tid. Så kanskje bebisen begynner å høre litt i uke 16 men at hørselen er ferdig utviklet i uke 23 (som det står på babyverden) ?.... Og kan liksom da i uke 23 skilne stemmer og lyder`? Nei jeg vet ikke.. Bare tenker litt høyt.. Enig med deg at noen virkelig prøver å forvirre oss mest mulig. Og ikke det at det er vanskelig heller nå som vi er gravide hehe:) Men kanskje noen kan gi oss svar??
ChellBell - har født! Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2008 Godt å høre at jeg ikke er den eneste som er forvirret her :S Håper noen kan gi oss svaret Venter i spenning!
ChellBell - har født! Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. mai 2008 dytt, dytt... noen som vet? )
AO3 Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 Jeg har lest veldig forskjellige ting ang dette. Senest i dag leste jeg at babyen kunne høre rundt uke 18-20. Det sto i den boka jeg ikke husker navnet på... Den med masse bilder av foster, av den svenske fotografen, veldig kjent. Teksten er skrevet av en gynekolog/overlege, så han burde jo ha peiling...?
Gjest elissa2 Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 nå er jeg forvirra......da jeg var hos legen sist, så sa han at han ville vente med å lete etter hjertelyden, fordi det var for høyt støynivå på doppleren for et sånt lite foster....men det kan da ikke stemme, ettersom babyen ikke har utvikla noe hørsel....jeg var da i uke 12, da jeg var hos legen.....nei, nå er jeg forvirra her.
babyfrøken *mamma* Skrevet 4. mai 2008 #8 Skrevet 4. mai 2008 Hmm..nå har jeg lest i boken til Siri von Krogh, og der står det at det ytre øret er ferdig dannet i uke 25, men enda ikke koblet til det indre øret. De mener alikevel at babyen kan høre nå, og kjenne igjen sanger som er sunget for den fra dette tidspunkt etc.. I boken til Gro Nylander, står det at babyen fra uke 16 kan reagere på skarpe lyder utenfra.. Ikke så greit å skjønne, men jeg setter en knapp på det de fleste mener her; at babyen fra uke 15-16 hører lydene inne i magen, og høye, skarpe lyder utenfra, men ikke kjenner igjen stemmer etc før rundt uke 24-25.. (",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå