hallais Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Var fødsel nr. 2 værre eller bedre enn fødsel nr.1 ???? Jeg skal snart igjennom fødsel nr 2 og håper den ikke blir værre enn nr. 1... Hadde en grei fødsel sist, men kjenner alikevel at jeg gruer meg..
lip smacker Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Fødsel nr 1 og 2 var nokså like,men med nr 2 hadde jeg epidural,og det var helt topp! Har hatt to veldig fine fødsler,til tross for at de varte 12 og 14 timer.Og begge barna var over 4 kg..Håper at tredjemann kommer litt fortere enn de ander 2,men ellers vil jeg gjerne ha en lik fødsel;-)
gullegget Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Fødsel en måtte jeg ha epedural, tok 12 timer. Fødsel nummer to gjorde ikke vondt i det heletatt i forhold til nummer en. Tok 7 timer.
mai mammaen til to Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 eg har hørt at fødsel nr 2 går fortere.. denne gangen må eg derfor rett på sykehuset når fødselen starter.. kan risikere styrt fødsel..
volvo-mamma Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 fødsel nr 2 var så pass sjapp at jeg nesten ikke husker den fødsel nr 1 var lang dryg og kjedelig... Så ja fødsel nr 2 var mye bedre enn nr1.
nille_1 Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Den første var verst fordi jeg ante ikke hva jeg gikk til. selv om også den 2 fødselen ikke er noe å skryte av og grunnen er at de sier vist det går 10 år mellom hver fødsel så blir det som første gang fødende + at nr 2 var 4625 kg ( veldig stor baby) nr 1 var kun 3330. Jeg venter nr 3 nu men tenker det vil bli bedre fødsel enn de to forrige.
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Det "beste" med fødsel nr2 er jo at man har erfaring og kanskje føler seg mer sikker på hva man går til og hva man kan forlange. Og man får en liten sånn a-ha opplevelse når fødselen starter, at ops var det det sååå vondt det var sist.... Jeg syns fødsel nr2 var mer intens enn første gang, men det gikk jo kjappere og det er jo positivt uansett... Denne gangen gruer jeg meg mest til etterriene, de blir vistnok værre fra gang til gang.. Lykke til - det går så bra så!!
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Hadde en mye lettere andre fødsel. Kortere åpningstid, kortere og greiere utdrivningsfase også. Revnet litt første gang, nr to kom uten noe problem, var ikke vondt å tisse etterpå engang. Men signerer på at etterriene var ille andre gangen. Det kom som ett sjokk - og var faktisk verre enn selve fødselen (nesten, da, tror jeg).
trebarnsmamma84 Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 Fødsel 2 var mykje lettere enn fødsel 1....Brukte 29 tima med første, 6.5 med andre.....Men etterriene var grusomme ja---- Skal ha nr 3 no,og håper det går fort denne gangen og.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 2. mai 2008 #10 Skrevet 2. mai 2008 har nettopp født 2 mann nå,Min fødesle med nr 2 var mye hardere enn nr 1,brukte kun 3 timer nå og det var litt vonder men gikk nokså greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå