Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører så mye forskjellig om man kan male eller ikke når man er gravid! Kan man egentlig male? Noen som vet noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan desverre ikke hjelpe deg, men lurer på dette selv så derfor dytter jeg... :) Bør man bruke gassbind feks., andre forhåndsregler osv?

Skrevet

Dette har det vært veldig mange tråder på her inne, og jeg tror aldri man har kommet fram til noen konklusjon. Selv har jeg malt ett rom, og har igjen to. Mannen min har betennelse i skuldrene og kan derfor ikke male, og rommene må pusses opp før mini kommer (men er superlei, så håper han snart får fysioterapi så han blir i stand til å male ;-) ).

Jeg har brukt vannbasert maling, åpent vindu, hansker, støvmaske, og korte arbeidsøkter (en vegg om gangen, maks 1,5 time) og kan ikke si at jeg har blitt veldig engstelig selv. Det største problemet har egentlig vært at magen har vært i veien når jeg skal bøye meg osv.

Det var ei annen i en tråd her som hadde spurt jotun (malingsprodusenten) om dette med maling, hun la ut svaret hun hadde fått. Om dere søker på Jotun i søkefeltet får dere det nok opp :-)

Skrevet

Takk for svar;) Ringte jormor for å sjekke hva hun sa, og hun sa man ikke skulle male, og helst ikke oppholde seg i samme rom engang!

Det er jo drit kjipt, vi som har kjøpt nytt hus og trenger å male massse!! hehe. ja ja, sånn er det bare;)

Skrevet

Man kan få kjøpt maling som gravide kan male med! Bare spør i butikkene!

Skrevet

Ja, man bør ikke male når man er gravid med tanke på alle de forskjellige gassene malingen gir ut. Og når man puster det inn går det inn til en baby som ikke er ferdigutviklet. Som fortsatt har et rensesystem og nyrer under utvikling. Så det er jo litt dumt...

Men, det bør da kunne brukes gassbind/gassmaske???

Skulle gjerne malt selv jeg altså...hehe

Skrevet

Vi malte nettopp stue og kjøkken med Livos naturmaling (www.naturmaling.no). Den skal være helt trygg for gravide å bruke, men desverre ganske dyr:(.

Jeg malte med maske, og vi hadde de fleste vinduene åpne hele tiden. Kjæresten malte mye mer enn meg.

Skrevet

Jeg spurte også jm, og fikk også som svar at det burde jeg være forsiktig med. Men så var hun også skeptisk til å la meg dra på trening, så jeg er litt selektiv med hvilke av rådene hennes jeg hører på ;-) Legen min er mye mer positiv, men jeg har ikke spurt henne om det er greit å male eller ikke. Men her er det nå sånn at malinga bare må gjøres, og som min kjære mor sa: det var en problemstilling hun og vennene hennes aldri tenkte på da de var gravide.

Jeg verken røyker, drikker eller spiser spekemat og mykoster, så noe må jeg vel kunne utsette babyen for? ;-) misforstå meg rett nå da...

Skrevet

Ja, det burde gå greit så lenge man bruker maske!

Skrevet

man bør nok ikke male når man er gravid nei,heller ikke med vannbasert maling som mange tror er harmløs siden den lukter lite. maling inneholder gasser og en type hormoner som ikke er bra for fosteret. men du kan bruke naturmaling da! men det er ganske dyrt.. jeg har tenkt å holde dugnad i huset mitt jeg. så kan andre ta seg av malingen mens jeg gjør andre ting.. =D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...