Gjest Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Tok en test igår, og den viste "gravid". Har egentlig ikke gått opp for meg enda, selv om dette var planlagt. Fikk det til på 1. forsøk tilogmed! Men føler egentlig ingen symptomer enda.. Nå vet jeg jo ikke hvor langt jeg er på vei. Hvordan regnes dette? Er litt trøtt, sur innimellom, spiser MASSE og tisser oftere. Har overhodet ikke vært kvalm, trodde dette skjedde alle? Takk for svar, hilsen ung & gravid.
Itsrejk Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Gratulerer! Jeg er enda ferskere enn deg... Jeg testet positivt i dag! Veldig glad. Vi fikk også full klaff på første forsøk. Er veldig takknemlig og glad. Ang. symptomer: Jeg har ømme pupper og vondt i bekkenet (men jeg ble veldig dårlig av bekkenløsning sist). Er litt humørsyk og litt surrete. Har ikke vært kvalm så langt, men det kan godt komme litt senere. Ikke sikkert vi slipper unna, nei. Lykke til videre!
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Gratulerar!! Moro!! Og når det gjeld apetitt: Eg var konstant svolten dei først sju-åtte vekene. Mannen min holdt på å le seg i hel... han hadde aldri sett ei dame lange i seg slik eg gjorde. Men det har har (HELDIGVIS) gått over.
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Gratulere!!! For å regne termin kan du bruke terminkalkulatoren på venstre side i margen her på bim, eller gå på www.babyverden.no Der har de en veldig grei terminkalkulator, som kommer opp med en oversikt over de viktigste tingene i svangerskapet i tillegg til terminen. Eventuelt kan du regne det ut selv. Hvis du har 28 dagers syklus, plusser du på en uke fra første mens dag, og deretter 9 kalender måneder. F. eks: første mens dag 1. april 2008 + 7 dager = 8. april 2008 + 9 kalender mnd = 8. januar
Nr3på vei, to tette:) Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Gratulerer:) Med første mann så var jeg ikke kvalm en dag og med andre mann så var jeg veldig kvalm i flere mnd, nå er det ikke noe særlig enda hvertfall...vært litt småkvalm innimellom, men gått fort over heldig vis...bank i bordet.
Gjest Mammamoms Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Første dag i svangerskapet regnes som første dag i forrige mens. Hvis man har en 28 dagers sykluss vil det altså være ca 2 uker før selve befruktningen skjedde. Første dag i min siste mens var onsdag 27.februar, så altså var det første dag i mitt svangerskap! :-) Gratulerer så mye, og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå