Gå til innhold

Hvordan er\var deres 2-åringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså ikke de som er nærmere 3 år, men 2 år +\- et par mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er 18 måneder. funker det?

han har fortstått konseptet med at han kan mene noe annet en meg, og at det påvirker mine handlinger ovenfor han. han syns det er dødsfetstlig og si nei når han egentlig mener ja osv.

han er sta og mer sutrete en før, og sier mamma sikkert 1000 ganger i løpet av en dag. nå får ikke folk leke med han mer om de ikke "fortjener det". det er foreksempel bare jeg som får dytte på huska. og bare en håndfull mennesker han blir ordentlig glad for å se.

var det sånn du mente?

Skrevet

Hvordan da mener du?

Hører ikke på mamman sin

Lugger og slår når hun ikke får det som hun vil

apekatt deluxe

rimelig aktiv.... minner meg om et tog på duacel batterier

bare babler uforståelig

spiser og driter hehehe

Men verdens nydeligste lille skapning:)

Skrevet

Noe spesiellt du tenker på da eller?

Har en som bil 2 neste mnd =)

Skrevet

Hva tenkte du på da? Rutiner,hvordan hun er? Blir 2 denne mnd.

Skrevet

Ja, hvordan de er språklig og atferdsmessig:o))

Spiser og driter, he he.. S ER jo bare nyyydelig!! Synes ho var så kjekk når ho tusla inn på kjøkkenet på den cafeen jeg, hehehehehehe:)))))) Så fornøyd lita frøken..*ler*

Skrevet

Ja, sånn genrellt om hvordan de prater, oppfører seg, sover etc.

Nysjerrige meg:))

Skrevet

Ja hun er utrolig vakker lille tulla, men guuuuud som hun tester min kjærlighet om dagen hehehe. De er en perfect match disse 2 nydlingene våres. Vi vurderer Grimsøy i helgen..... vi må få til en helg samtidig i løpet av sommeren!!

Sunniva er elendig språkmessig, men virker heldigvis glup:) Atferden svinger veldig kan man vel si hehehe spør meg etter 1 mnd i bhg.

Skrevet

Ja, det er dem:o)))

Ja, det må vi få til!!! Vi er jo titt og stadig der når godværet er her:o))

Gleder meg til å se dere igjen nå altså!!!

Hihi, hun har to eldre til å snakke for seg hun vettu:o)) Her kom jo alt i en rekordfart!! Trodde ikke det var mulig jeg!! Åhh, Sunni er så søøøøt!! Og i den rosa kåpen, så vakker.. *sukk*

Skrevet

Prater som en foss... Prater noen få setninger. Gjør seg godt forstått. Hennes yndligns setning om dagen er JEG VIL IKKE!!! Er meget bestemt,slår hvis hun blir sint. Sier SINNA... spør hvorfor hun er sinna(hvis jeg ikke skjønner) Og da babler a i lange baner. Hehe er veldig morsom også,hermer etter alt mulig og er veldig nysgjerrig. Peker og kan navn på alle kroppsdeler(utenpå kroppen vel og merke.) hehe Helt OPPHENGT i BALL, Sparke,trille,kaste ,Puske (huske) og Elias på dvd. Musikk er knall. Synger og danser og skal stå på "scenen" ofte. Det er en tykk bok som hun legger på gulvet og står oppå og danser og synger. Oppmerksomhet er fint. Hehe Kunne fortalt leeenge... men er noe da:) Sover 1-2 timer på dagen i barnehagen,men vil ikke hjemme i helgene. Bare hvis vi kjører bil. Sover som en stein ele natta. Sjelden hun våkner,da er det bare smokk. Litt småspist til tider synes jeg selv,men er visst ikke det. Hehe Ble langt det her... :)

Skrevet

Sjarmøren er ca 2 år og 1 mnd.

Han legger seg 18.30-19 og sover til tidligst 09.30 dagen etterpå.

Han spiser bra, liker alt av mat, liker å prøve nye ting.

Veldig hjelpsom og snill, leker seg fint med lekene sine, sosial, liker godt å leke med andre barn, veldig glad i dyr. Kan selvfølgelig finne på fantestreker av og til (som å tømme ut kattematen osv), hehe!

Er ikke så veldig flink å prate ennå, men kan en del ord og setter sammen 2-3 ord.

Skrevet

Frøkna her bedriver stort sett dagenmed å skravle,skravle og skravle.

Det er noe ho virkelig kan. både leger og helsesøster har bemerket for et ordforåd den jenta har,men det er kanskje ikke så rart når ho snakker HELE tiden HELE dagen:o)

Eller leker ho med storesøsteren og er kjempe sosial.

Har ikke hatt den store teste-perioden med henne,er ei blid og glad jente som er med på det meste.

Når jeg sitter å skriver om henne og tenker på de nydelige jentene jeg har,skjønner jeg hvor heldig jeg er.

Nydelige barna mine:o)

Skrevet

Snuppa er veldig sosial og kontaktsøkende om dagen, veldig opptatt av å leke rolleleker med andre barn, gjerne de som er litt eldre (leke resturant, mamma med baby osv).

Hun snakker veldig veldig bra og har god språkforståelse (har akkurat vært å testet språket hos hs), hun er glup og skal utforske og teste alt om dagen :) fått øynene opp for tall og vil gjerne telle alt mulig.

Viljen er sterk og hun er så sta som bare værbarn kan være hehe, vi har daglige "krangler" om vitaminbjørner og sko inne for eks, og det at det ikke er lov til å hoppe i sofaen eller klatre i gardinene *rister på hodet*

Noe nytt som har skjedd de siste mnd er at hun har fått god humor! Hun fleiper og tuller bevisst for å få oss til å le, forteller vitser osv.

Hun er omsorgsfull og er veldig opptatt av at ingen skal være lei seg, uansett om det er barna i barnehagen eller mamma eller naboen :)

Gode lille jenta mi :) er en slitsom alder, men utrolig morsomm også!

Skrevet

-Hun er super duper aktiv!

-Hun går ikke ned trappa, hun hopper.

-Hun snakker som en foss

-Sier man bø så er hun på hugget med en gang og klar til å bølle. Hun girer seg opp selv og.

-Hun er sta som et esel

-Hun kan banke storesøster på snart 4 år.

-Hun er vesle voksen. Var på vei til legevakta her en dag (hun hadde puttet noe i nesa. Jepp) på vei bort sovnet hun nesten. Jeg sa:" Du må ikke sove nå. Vi er jo snart framme". Da kom det momentant: "jeg vet det"

-Hun sier "Æda bæda kan ikke ta meg" til mennesker hun ikke kjenner.

-Hun synger.

-Hun skal gjøre ALT selv og blir rasende når hun ikke får lov. Sette seg i bilsete selv, gå i rullebånd selv + +

-Hun har rett og slett lopper i blodet:-)

-Hun kviler ikke.

Nå har hun vært syk siden tirsdag. Skikkelig dårlig og har sittet i fanget vårt hele tiden. Det skjer ikke ellers.... Plutselig følt hun et snev av friskhet i dag. Da hopte hun ut av fanget til faren, fant en strømpebukse og gjemte seg i. Holdt på å le seg skakk;-) Da ville hun og ha nuggets. Det fikk hun etter dager med bare væske. På vei bort så snakket hun som en foss i bilen.

Hehehe:-) Hun er bare skikkelig duracell og vi ler godt av henne. Storesøster har aldri vært i nærheten av å hatt en sånn energi.

Skrevet

Nesten 100% korrekt beskrivelse av jenta vår - det er like ofte storebroren som sutrer fordi **** tok leken, eller dytta eller et eller annet.

Hun er så sta, at hun får av og på seg alle klærne selv, om bare noen sier henne litt i mot ;-)

Det er ganske lenge siden hun forstod sånne verbale konsekvens"trusler", og nesten like lenge siden hun ignorerte dem med et glimt i øyet. Det var rundt nyttår (22 mndr)at jeg tok fra henne fargeblyanter fordi hun tegnet på gulvet, hvorpå hun setter dådyrøynene i meg og sier "**** tegne på papir!"

Med tanke på fargeblyantene, jeg trodde ikke storebroren kunne tegne i det hele tatt (han er bare interessert i å lage intense kruseduller), men så plutselig ble det stille, og da hadde han tegnet **** på pipeveggen inne! Med øyne, nese, munn og alt... Da måtte jeg gå en tur på kjøkkenet før jeg klarte å "være litt streng"

Skrevet

Hun er 2 år og 4 mnd..

- snakker veldig bra får jeg høre, snakker i setninger og kan de fleste ord. Snakker i ett kjør:)

- er veldig sta og trassig for tiden! Skal bestemme alt selv..

- kan være veldig sutrete, men også blid som en sol..skifter lett humør.

- veldig glad i å leke, leker fint alene

- sover bra

- har veldig bra hukommelse til å være så liten!

- litt sjenert overfor fremmede

Skrevet

Opp 40 ganger på kvelden (ikke tull), påståelig til det bortimot adopterte, labert ordforråd, men full forståelse... God humor, vilje til å stå på sjøl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...