Linnea&Julie Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Nå får jenta mi på 3 mnd bare mme (Hipp) Ser at Hippen inneholder vitamin d, så da kan jeg kanskje slutte å gi disse dråpene?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Tror nok du skal fortsette med dråpene. Mener det står på flasken at man skal gi tillegg til de er 2 år. Selv om de får vit D gjennom mat ellers, er det sikkert ikke nok. Samme som oss voksne det ;-) Lurt med litt ekstra vitaminer!
Smiiil :o) Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Det er viktig at man ikke får i seg for mye av denne vitamintypen har nå jeg lært. Snakk med helsesøster ville jeg gjort.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Så lenge du ikke ammer,og ungen din ikke tar tran skal du IKKE gi d-dråper! Det er et fettløselig vitamin,som vil si at de lagres i leveren og kan bli for mye og det er ikke bra. Mme inneholder det ungen trenger bortsett fra omega 3. Derfor tran eller ingenting.
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 ååå?? såpass... jeg gir og hipp.. da slutter jeg å gi!
tvilling73, 05/07 Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Nei det må ver helt feil!!!!!!!!!!!!! Tran inneholder vitamin D. Det er derfor en skal ta tran. Og om en ikke vil ta tran så skal de ta vitamin D!!! Ellers kan de små få rakitt!!!!!!!!! http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=23&Itemid=46 Les her så ser dere at også MME barn SKAL ha d-dråper, det er jo 8 ganger så mye d-vitamin i tran som i mme...
Linnea&Julie Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 1. mai 2008 kanskje jeg heller skal begynne med tran igjen..Fikk det ikke i henne så begynte derfor med dråpene..Men nå kan jeg vel bare gi tranen i flaska!?!
*Smiley* Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 Man skal ihertfall ikke gi tran og D-dråper. En av delene. Ellers blir det for mye D-vitamin. Fikk beskjed av helsesøster om dette.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #10 Skrevet 1. mai 2008 Jeg tør ikke gi tran i flasken, kanskje han ikke vil ha flasken etterpå.... bruker en vanlig måleskje og heller i ham på stellebordet. Nå er han veldig flink da og svelger unna, ikke sikkert alle gjør det. Er noe forbaska gris hvis det renner på utsiden.. jeg tar litt dopapir rundt halsen hans før jeg gir..så tar den unna litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå