puusekatt Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Har en gutt på snart 5 måneder som er veldig glad i mat. Jeg ammer men fordi han har vært så ivrig på puppen så veldig ofte så får han nå grøt og mme om kvelden, i håp om at han skal sove litt lenger. Han er kjempeglad i grøt og noe mer søvn har det jo blitt ut av det. Problemet er at han vil ha mat så fryktelig mange ganger om natta, gjerne hver andre time og oftere! Vet ikke om dette egentlig er mye? Det som også er, er at han gjerne vil småpise på natterstid, prøvde å gi han flaske en natt for å se hvor mye som gikk ned og det var ca 50 ml. Jeg er veldig sliten av at han ønsker å ligge så mye på puppen om natta, mistenker at det er vel så mye for kosen sin del som at han er sulten. Føler at jeg går rundt og ikke har energi eller overskudd til noen ting fordi jeg ikke får sove skikkelig. Prøver å sove på dagtid når han sover, for at jeg i det hele tatt skal fungere. Dette resulterer jo i at det er mye i huset o.l som jeg gjerne skulle fått gjort som må vente i det lengste.. slitsomt. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Føler meg litt hjelpesløs for øyeblikket, og syns hele ammingen er bare blitt et ork. Dette ble litt langt, men håper noen tar seg tid til å lese!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Tar han smukk kan du jo prøve bare med det, eller bysse og roe han og se om det kansje ikke var mat han ville ha... Det har jeg prøvd på min lille, som snart er 3 mnd og funket fint det. Han tar smukk da..
puusekatt Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2008 Han har ikke ville ta smokken til nå, men får prøve litt med det igjen. Takk for svar!
Lotte&Prinsessa Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Det kan jo også være at han bare er litt tørst, så du kan jo bare prøve å koke litt vann og gi han på natta. Kanskje 50-60 ml. Snuppa mi pleide å våkne hver tredje time før, og jeg ga henne mat. Fant ut at jeg skulle prøve å gi smokk når hun blei urolig. Trappet ned ca ett måltid pr tredje dag, og når får hun ei flaske før hun legger seg og ei på natta. Har fungert veldig bra! Lykke til!
tvilling73, 05/07 Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Jeg begynte også med grøt da hun var ca 5 mnd+. Hun skal mot alle mine tidligere prinsipper ha mat om natta, har stortsett fått kl 1, 4 og 7. Men et er jo fint i forhold til deg skjønner jeg... det er ikke normalt og amme 2.hver time. Og det skal visst ikke være nødvendig med nattamming etter 6 mnd som mi er.. Nå er hun 6,5 mnd og får grøt morgen og kveld, men bortsett fra i natt der hun godtok tutten kl 4 så har hun hatt samme intervall, jeg har også ei jente på 2 år som hyler til med mareritt ett par tre ganger på natta og da må jeg jo inn. Strevsomt
puusekatt Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2008 Har tenkt tanken på at han kanskje bare er tørst, spurte på helsestasjonen om jeg kunne prøve å tilby ham vann om natta, men fikk da klar beskjed om at nei, jeg skulle bare "tilby ham puppen". Skal prøve med både smokk og vann. : )
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Det rådet med smokk tok vi med vår første og det endte bare med at det bare ble mer bråk.. fungerte jo akuratt der og da, men etter noen mnd begynte han å spytte ut smokken eller kaste den på gulvet for så å hyle.. og sove uten smokk ville han ikke.. så det vi gjorde denne gang var å sitte ved siden av å hysje.. bruke spilledåsa og det har fungert mye bedre.. Første tiden kan det ta tid.. har brukt flere timer.. Tålmodighet er mitt beste råd..
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Jeg vil slå et slag for kosefillen:) Min lille har sovet myyye bedre, og roet seg mye lettere etter at hun fikk en t-skjorte som lukter mamma i sengen. Det virker kanskje for de som ikke vil ha sutt. Og den er større, sånn at den ikke er så lett å miste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå