Gå til innhold

Hvilken vognbag til Teutonia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på nippet til å kjøpe vogn nå (Teutonia Spirit s), men lurer litt på hvilken vognbag vi burde ha.. Er det noen som har et godt råd og komme med eller erfaring med de forskjellige baggene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal også kjøpe den vognen og har bestemt meg for duo-bag.

I følge lilleprinsen.no så er denne bagen større en fashion-bagen.

Men en annen fordel er at med fashion-bag så må du ha med sportsvognen også. Når du da skal ha vognen med i bilen, så tar det super stor plass og dersom ikke bagasjerommet er veldig stort risikerer du å måtte dele vogen i 3 (understell, sportsvogndel og bag). Det måtte jeg med forrige vogn og det var mye pes:-(

I tillegg kommer duo-bagen høyere opp pga måten den er festet på og det er jo er fordel for ryggen:-)

http://www.lilleprinsen.no/product/0/11628/437768/Teutonia_Spirit_S3_08_m_DUO-bag_og_H%C5NDBREMS.html

Skrevet

Fashionbag er en hardbag som festes rett på understellet, så man trenger absolutt ikke kjøre rundt med sportsdelen i tillegg...

Skrevet

Sportsdelen får du løst ja, og den sitter absolutt ikke fast på vogna som lille skatt over her sier. vi har kjøpt fashion bagen og fikk da med sportsdelen. den har vi satt bort nå til vi trenger den. vogna tar heller ikke stor plass i bilen, den blir liten og nett sammenlagt. man kan ikke ha på både sportsdelen og fashionbagen samtidig, da man bruker samme festene

Skrevet

Jeg ville valgt den som heter standard duobag siden den er størst.

Skrevet

Vi skal og kjøpe den vogna.. men vi har bestemt oss for bagen som heter vario plus.. rett og slett fordi vi kommer til å måtte bære bagen opp trapp noen etasjer.

Vi hadde i utgangspunktet tenkt på duobag, men fant ut at vi måtte tenke litt praktisk for vår egen del.

Skrevet

Hei!

Jeg har spirit S3. Kombivogn med softbag. Hadde den til datteren min som ble født i 2007. Super fornøyd. Valgte softbag fordi det er lett og enkelt og bære med seg opp og ut og inn...Vi bor i en leilighet med masse trapper, så var en lett bag å løfte. Også veldig grei å ha med hjem og inn til folk på besøk. Nå venter jeg nr 2 som blir født i sep 2008. Lurer litt på å kjøpe fashion bag, men det er rett og slett pga vogndilla og fordi jeg synes den ser lekker ut :) (forandring fryder, er det ikke så... ) :) :)

Skrevet

hm... vanskelig valg det her assa! Er det tungt å være en baby i fashionbag? Den ser jo litt tung ut da, med kalesjen som henger på... Og så innbiller jeg meg at jeg kommer til å kløne mer med å hekte den av understellet på vognen - i stedet for å bare løfte ut en bag.. I og med at vi får barn på høsten så vil jeg gjerne ha plass til godt med pose, teppe osv.. og da spiller jo størrelsen litt inn også.

Skrevet

Man får god plass til vognpose i en softbag også. Softbagen er større enn andre dypvogn bager. F.eks...jeg skal ha en søskenvogn i tillegg. Der er hardbagen mindre en teutonia sin softbag...Tror nesten man må ta etter smak og behag og hva man synes blir mest praktisk :) :) Men vanskelig valg!!! :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...