Gå til innhold

hvor streng hygiene har dere på deres 3-4 åringer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte vasker dere håret og dusjer/bader de.

Hvor ofte vasker dere nedentil.

Tulla går i barnehage og er jo ofte skitten og fæl. Men mange ganger så kan det jo holde med en klut og en god vask.

Føler at intim hygienen ble helt annerledes da hun sluttet med bleie. Ble messom litt mer privat for henne. Men hun er jo ikke gammel nok til å gjøre alt selv enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi (snart 3) elsker å dusje, så hun dusjer gjerne hver morgen. Ikke alltid med såpe, men får spylt seg. Hårvask ca 3 ganger i uken, kunne ha vasket det skjeldnere, men hun har laaangt hår som fort blir skittent. Vasker nedentil hver morgen og kveld.

Skrevet

Dusjer når han trenger det, og vasker nedentil når han får ny bleie.

Skrevet

Min på 4 år bader ca 3 ganger i uken nå og gjerne hver dag om sommeren når han er svett/støvete. Ellers vasker jeg han nedentil om morgenen og kvelden.

Skrevet

Begge ungene dusjer og vasker håret hver dag, i tillegg vaskes minsta (som fortsatt bruker bleier) hvis hun har bæsjet.

Håndvask etter toalettbesøk, før maten og om de har vært ute og er fulle av møkk.

Skrevet

bader ca annenhver dag, (på sommeren noe oftere)

Men mine går ikke i bhg enda da. (annerledes når de går i bhg)

Vasker håret hver gang de bader.'

De er 4,4 år og 2 år...

Skrevet

Min eldste er ikke fullt 3 år enda og bruker bleie, så ikke helt i samme situasjon som deg. Men jeg vasker henne nedentil hvertfall hver morgen og hver kveld + når hun har bæsjet. HUn dusjer eller bader som regel om kvelden. Jeg tror nok at vi blir å holde på noen av de samme rutinene når hun slutter med bleie. Hun vasker hendene flere ganger om dagen, spesielt før hun skal spise.

Skrevet

Vår (snart) 4-åring dusjer og vasker håret 1-2 ggr i uka. Hvis han har skitnet seg skikkelig til i bhg eller ellers, så dusjes det selvsagt ekstra. Eller hvis han har hatt tisseuhell. Det skjer jo av og til når han er for opptatt med å leke til å gidde å gå på do i tide (:

Skrevet

Dusjer hver torsdag,

bader hver søndag,

vasker ansikt og nedentil hver dag,

Vasker hender når han har bæsjet og ellers ved behov.

Noen ganger må det jo dusjes litt flere ganger i uken, men ihvertfall hver torsdag og bad hver søndag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...