Gå til innhold

Han er i ferd med å gi opp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er snart 2 måneder og er en skikkelig mammadalt. Han koser seg når han er hos meg, spiser og hviler godt. Gråter nesten aldri.

Når mannen min har han er han veldig sutrete. Gråter nesten alltid og mannen min blir veldig fortvilet.

Jeg prøver å hjelpe mannen min med tips om hvordan han kan få han til å slutte å gråte/ passe på at han ikke begynnner å gråte. (F.eks. å vugge han, ikke legge han ned når han sutrer o.l.). Vil ikke gjøre det for mye heller....

Nå har mannen min begynt å si at sønnen vår sutrer alltid, og jeg kan se det på han at han er lei. Han har i tillegg begynt å gå mer til venner på kveldstid, noe jeg tror han gjør fordi han trenger en pustepause.

ER det noen som er i samme situasjon? Eller som har noen tips på hva jeg kan gjøre for at ting skal bedre seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres nesten ut som hos oss. Når hun var mindre var det pappa'n som trøstet og hun sov hos han på kveldene, men nå så klarer hun ikke roe seg ned hos han. Hun er nå 3 mnd. Det har resultert i at pappa'n ikke gjør så mye med henne. Han bytter bare bleier og "snakker" med henne kanskje 15 min iløpet av en dag. Det er litt sårt, men jeg trøster meg med at det blir helt sikkert bedre når hun blir eldre. Håper det hvertfall. Nå har vi heldigvis en snill jente som ikke krever så mye, det hadde vært verre hvis hun hadde krevd mer.

Har ikke mye råd, men ville bare si at du er ikke alene med den situasjonen.

Skrevet

Det blir bedre når de blir eldre og det går an å leke litt mer... Her har pappan blitt helt hektet på å leke borte tittei og fly med vesla på 7 mnd.. Når hun var liten, var det ikke lett å få ham engasjert... Har hørt at det er mange som har det sånn:)

Skrevet

At barnet er mest knyttet til mor når hun er den som er hjemme er helt normalt. Det er også normalt at far kan føle han står på sidelinjen.

Vi har tre barn og jeg kan trøste med at pappa blir mer populær ettersom de vokser til. MIn mann har også følt litt på dette at det har blitt mest mamma i perioder med ungene, men det har gått seg fint til. Det beste jeg vet er når en av de to største roper på pappa når de våkner om natta! (ikke helt relevant når det gjelder din situasjon enda...)

Men, la mannen din slippe til med stell og mating etterhvert når det blir naturlig så går det seg til. Kan huske at mannen min også har sagt sånt som at babyen er så sutrete når de var små. Men det er ikke helt uvanlig at ungene blir trøtte og mer sutrete utover ettermiddagen og kvelden.

Ta tiden til hjelp. Snakk om det og fortell at dette ikke er et uvanlig fenomen - la han f.eks. lese svarene du får her. Og la han kose seg masse med babyen i helgene på dagtid når babyen er mest våken og opplagt f.eks.

Lykke til!

Skrevet

jøss, akkurat som om jeg selv skulle skrevet innlegget, HI! Akkurat samme alder på mini og samme problem. Blir nesten deppa selv, fordi jeg vil at hun skal knytte seg til pappa også. Har også prøvd å veilede osv. ifht at han må være rolig, ikke la kroppen hennes være "ustabil" men holde henne tett inntil egen kropp osv osv osv. men han føler seg fortsatt både satt til siden og utrygg(tror jeg da). Godt å høre fra dere med eldre barn at det blir bedre. :)

Skrevet

Hadde det samme problemet med babyen da han var 2-3 mnd. Måten vi løste det på var ved at jeg pumpet meg hver ettermiddag slik at pappaen fikk gitt babyen mat fra flaske selv. Etter en 2-3 kvelder var babyen helt trygg på pappa igjen, og visste at mat og kos ikke bare kom fra meg. Vet ikke om det vil fungere for dere, men det kan jø være et forsøk verdt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...