Gå til innhold

hva syns du? (link)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ikke linken til å funke her.. :\

Skrevet

det er sikkert et mellomrom eller to i den. blir nesten altid det på dib.

kopier linken og ta bort mellomrommene før du trykker enter

Skrevet

det blir ett mellomrom mellom noen av tallene når du limer inn linken i adresselinja, bare fjern mellomrommet så funker linken :)

Skrevet

jeg kan jo si hva jeg syns :-)

i utgangspunktet vil ikke jeg hatt "vanlig samvær" i loven, men når de først fåreslår og beholde det så syns jeg at det er fint at de ønsker og utvide den slik at den ser slik ut:

Vanlig samværsrett” foreslås å omfatte 5 overnattinger pr 14 dager, 3 uker i sommerferien samt at høst- og vinterferier inkluderes.

jeg er skeptisk til at loven skal kunne dømme 50/50. og mener at det burde være noe som foreldrene blir enige om. spesielt med tanke på at all forskning (som jeg har kommet over) har kunkludert med at 50/50 kan være en fin ting så lenge foreldrene er enig, men at det er en dårlig ting for barnet der foreldrene ikke sammarbeider godt.

denne flytteloven er jeg også spent på. jeg ser jo klart at det burde være en oblikatorisk megling om den ene bostedsforelder ønsker og flytte slik at samvær blir vansklig eller umulig. men jeg vet ikke hvor glad jeg er for at SF skal være den som avgjør. (selv om man kan ta saken til retten)

Skrevet

Jeg synes det er fint om det vanlige samværet øker.

Men flytteloven er jeg mildt sagt skeptisk til. I realiteten kan det bety at en som frivillig har gitt omsorgen til den andre forelderen, og som sikkert i noen tilfeller ikke er helt til å stole på med hensyn til samvær, avtaler o.l, skal altså kunne holde hovedomsorgsperson i lenker!

Det virker helt skummelt på meg, og når man vet hvor utrolig mye grudge som holdes x'er i mellom, så tviler jeg ikke på at det kommer til å være tilfeller der man nekter flytting for å hevne seg. Man sier at det er barnets beste som er i fokus, og at barnet har rett til samvær med begge foreldre. Men hvis den som har ansvaret for barnet til daglig må innhente tillatelse fra x'en for å flytte, ja, da tror jeg i tilfeller vi kan få se at det ikke er så bra for barnet å ha mye samvær med begge foreldre, når den ene er helt ute og ulykkelig for å være fanget av en x.

Jeg synes heller man kunne vedtatt det mer moderate forslaget, der man er pliktig til å gi advarsel om at man tenker å flytte, og at man MÅ ha mekling før noe sånt kan finne sted. I tillegg er Norge et stort land, og jeg synes faktisk ikke det burde være noe problem å sette et tak på hvor langt man kan flytte. Kanskje litt problematisk, men det er faen ikke så gøy å ikke ha noe man skulle sagt dersom hovedomsorgsperson flytter fra Oslo til Kirkenes med det kjæreste du eier og har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...