Trebarnsmamma30 Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Fikk en gutt som var nesten 4,9 kg og 54 cm ved fødselen, til min store overraskelse (hadde ingen mistanke om at han var stor, fikk beskjed om normalt stor baby flere ganger på UL).. Han er akkurat en mnd nå. Til dere andre som fikk store barn: hvordan fortsatte de å legge på seg? Ser liksom for meg en ettåring på 15 kg her...hehe:
Sunniva78 har to små Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Vel, jeg synes han var ganske stor da... Var 4490gr og 52 cm da han ble født. INGEN trodde jeg skulel få en baby som var av den størrelsen, og ble ganske overrasket selv også ja. Nå er han 11 uker, og veide 6849gr og var 62 cm i forrige uke. Er ikke så veldig lubben, for han har jo strekt seg en god del. Men god å ta i ja:-) Herlig når de har litt ekstra på kroppen synes jeg!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Jeg ble forespeilet en stor gutt, da jeg er stor selv og hadde høyt sf-mål. Han var 4398 og 54 cm når han var født. Hode var 37 cm. Når vi var på 6 ukers kontroll var han 7 uker og veide da 6180 og var 60 cm. Nå er han snart 11 uker og lurer på hvor stor han vil være når vi skal på 3 måneders kontroll voer 17 mai..... Også tenkt på det du sier, hvordan de fortsetter å legge på seg. Men håper og tror ikke det fortsetter like mye som nå, han vokser men ikke så veldig mye synes jeg...
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Junior var 4675g og 50cm lang. Han er en stor førstefødt, men vi har heller ingen små babyer i nærmeste familie! Størrelsen ble ikke sjekket, så både vi og jordmor ble overrasket. Magen var stor, men men! Han endte opp som keiser, da han ikke fant veien ut. Kanskje indirekte pga størrelsen, men målinger i etterkant viser at bekkenet mitt var stort nok. Så til det du spør om: Fra han var 8 uker har han ligget helt på den midterste kurven for vekt. Han har hele tiden vært urolig/aktiv så han forbrenner nok mye, for apettitten er det ingenting i veien med Så det trenger ikke bli kjempebaby
2hærligegutter Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Har fått 2 store barn, viste det begge gangene. Nr 1: 4220 gr, ca 52 cm(seteleie, ikke målt), 38 ho.- glad jeg ikke fødte han(ks). 15 dgr: 4480 gr. 6 uker: 5125 gr 1 år: 87 cm,12 kg Nr 2: , 4260 gr, 52 cm, 36 ho 14 dgr: 4370 4 uker 5160 skal på 6 uker kontroll på tirsdag og er spent på hvor stor han har blitt, han er glad i mat.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Jeg fikk ei jente på 5055 gram og 55 cm. Hun var 6500 gr på 6 ukerskontrollen, og 7900 gr og 66 cm på 3mnds-kontrollen. Så hun er ganske stor
Lykke X 4 Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Min føste var over 5 kilo og var 54 cm lang. Han veide 14 kilo da han var et år. Idag er han ni år, er størst i klassen (har alltid vært størst) og bruker samme størrelse som meg i skostørrelse. Str. 40-41.
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 Jenta vår var 4290 g og 52 lang så syns ikke hun var liten akkurat:)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 Har to barn og den første er født 5 uker før termin og var over 4 kg noe som godt over det dobbelte i forhold til gj.snittet.. ellers ble nr 2 født til termin og var 4755g 52cm og begge to er store for alderen i dag.. minstemann er 9 mnd og over 11 kg. Nå er både jeg og sambo store så det er vel naturlig at vi får store barn også..
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #10 Skrevet 1. mai 2008 jenta mi var 4230g og ble estimert 4300:) Hun legger helt normalt på seg, er litt smålubben, men det er akkurat sånn en baby skal være. Ikke noe for mye. Hun følger kurva si sånn som hun skal:)
ifie Skrevet 1. mai 2008 #11 Skrevet 1. mai 2008 Gutten vår var 4240 g og 52cm da han ble født. Han la på seg fort og masse, og da han var 8 mnd var han oppe i 12 kg! Nå, 11 mnd, er han bare så vidt over 12 kg - han vokser bare i høyden Han er fortsatt en stor gutt, men ikke på langt nær så stor som om han hadde fortsatt å vokse i samme tempo! =)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #12 Skrevet 1. mai 2008 Oj, shit.... Den bebis er faktisk like stor som min! Og hun er 7 måneder nå...
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 1. mai 2008 #13 Skrevet 1. mai 2008 Synes jenta mi var litt stor, hun var 4010 gram og 54 cm lang. Så liten mage som jeg hadde, trodde jeg ikke beibisen inni der var såpass nei.. Så mer for meg en liten klump på rundt 3000 gram jeg! Nå er hun ikke så veldig tung etter 6 uker, hun er 4670 gram og 58 cm. Ganske lang og tynn i grunn. Hun gikk jo også ned den 10% rett etter fødselen og veide vel da 3700 gram.
Trebarnsmamma30 Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 2. mai 2008 HI her.. var ganske rart for meg å få en så stor gutt, for jeg har ei jente fra før på snart 2,5 år som bare var 3376 gram og 49 cm når hun ble født (samme far om noen lurer). Men hun ble født i uke 37 da, og lillebror i uke 41 så det kan jo ikke sammenlignes. hadde nok blitt vel 4 kg hun også om jeg hadde gått like lenge har jeg fått høre. Men fødselen gikk kjempefint selv om han var så stor! Tok 4 timer fra første rie til han var ute, brukte ikke smertestillende, hadde ingen komplikasjoner og fikk bare en liten utvendig revne..var oppe å gikk etter 3 timer. Var verre å føde storesøstera som var mye mindre faktisk! Men godt jeg var andregangs når han først skulle bli så stor, hadde nok blitt en tøff fødsel om jeg ikke hadde født før.. Synes enda det er rart å tenke på at jeg har født et så stort barn.. godt å se at jeg ikke er den eneste som har fått stor baby;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå