Gå til innhold

bare lurer på hvordan en festeblødning ser ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye og hvor lenge??? har ingen peilig selv... og ca når?? ikke alle har de har jeg hørt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er et ytterst skjeldent forekomme, og er like ulik som mensen er. Ingen jenter har vel lik mensen...

Så dette får du nok ikke noe svar på tror jeg.

Men som logikken tilsier skjer det når egget fester seg.

forøvrig kan du lese om dette og mye annet på pernille.info

Skrevet

Fra babyverden der ei jente spør JM monica om festeblødning.

Spørsmål:

Hei Monica Jeg har hørt mye rart om festeblødning, og vet at dette er en liten blødning forårsaket av at egget fester seg. Det jeg lurer på, er denne alltid lyserosa, eller kan den være rødfarget/brun etc. Hvor mye kommer det? Og ikke minst, når kan en forvente den?

Svar:

Festeblødning er et begrep; en mulig forklaring på årsak til blødning tidlig i svangerskapet, ikke et tegn på svangerskap. Ser du forskjellen?

Ca. en fjerdel av gravide opplever blødning tidlig i svangerskapet. Oftest kan vi faktisk ikke sikkert påvise årsaken til slike blødninger. Det er i denne forbindelse vi snakker om festeblødning som en mulighet.

Det er helt umulig å angi tidspunkt, for hvem vet når egget graver seg ned?

Lyst blod er oftere tegn på en frisk blødning enn brun/rødt.

Håper du ble litt klokere.

Skrevet

oki takk... for de stemmer ca med el men du har nopk rett er vanskelig å si

Skrevet

hjalp litt.... de kom først noe lyst rosa og de var de... senere noe mørkere.... men nå vet jeg ikke om de kommer mere?? men de merker vi...

Skrevet

Jeg hadde festeblødning dagen før IKM. Trodde det var mensen som kom, men det stoppet med en gang og dagen etter testet jeg positivt. Rødbrun farge på blødningen i mitt tilfelle.

Skrevet

Blødning ved EL er noe annet. Det kan jo komme uansett om man skulle bli gravid seinere i syklusen eller ikke.

Skrevet

oki de er en del dager siden el så... men kan være mens bare litt og litt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...