Gå til innhold

Herregud e gravid, hjelp minst 8mnd før planlagt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nydelig gutt på 11 mnd, å er ikke klar for en ny en allerede. Er så redd for at det ska gå utover han jeg har. Vi skulle jo ha flere en gang, men ville vente til gutten er nærmere 2 år. Det er jo nå en viktig periode i livet hans, han skal lære seg å snakke og å gå. Å ikke minst begynne i barnehage, da trenger han at jeg er der for han. Åsså når han trenger meg mest så blir jeg opptatt med en annen liten baby. Sukk ikke lett det her, uansett så er ikke abort noe alternativ. Men håper andre her som har to tette som kan oppmuntre meg litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GRATULERER!

Kan ikke berolige deg med det praktiske for har ennå ikke blitt mor til to tette men de blir tettere enn dine, ca 16 mnd. Og jo jeg får også dårlig samvittighet til tider for at sønnen min skal "miste" moren sin for tidlig. Men siden vi ønsket oss flere så måtte jo han lære seg å dele før eller siden. Gutten min har startet i barnehage nå så jeg får fulgt han opp i de første 3-4 mnd. Og fordelen venner har fortalt meg er at man slipper den verste sjalusien når de er så små. Verre når de er 3-4 år. Og tenk hvor mye glede de vil ha av hverandre. Selv har jeg en veldig stort aldersforskjell med min søsken så jeg vet hvordan det er å være på helt forskjellige plan gjennom oppveksten. Og ikke glem at dere er to foreldre. I starten vil vi være veldig obs på at storebror får kvalitetstid med både mor og far. I starten kan jo baby like gjerne finne bedre ro hos far enn mor, da lukter den ikke melken hele tiden så kan mor ta seg av storebror.

Når det har sunket inn så kommer du nok bare til å glede deg, men ikke forvent å få slappe mye av i dette svangerskapet, det har gått i ett og mye raskere enn mitt første.

Skrevet

Tusen takk:-D

Hmm nei blir vel ikke mye tid på å slappe av å nyte svangerskapet nei. Men det er ikke så farlig, jeg hadde et kjempe fint svangerskap sist og klippte gress og pusset møbler uka før jeg fødte, så kjempe heldig der. Hvis det går like knirkefritt nå så har litjmann ihvertfall mamman sin i ca 8mnd til.

hvordan gjør dere det med senger? skal de ha hvert sitt rom?

Jeg har brukt å ta opp litjmann når han våkner i 7 tia, da får han en flaske melk. Så får han ligge i senga sammen meg å vi koser oss til vi sover litt til. Men bør vel kutte ut dette lenge før den nye kommer så han ikke blir lei seg. Huff nei akkurat nå er alt bare skummelt, får håpe som du sier at det går seg til (,")",)

Skrevet

Gratulerer!!! Det kommer til å gå kjempebra, gled deg!!!

Jeg har to jenter, ei på 6,5 mnd og ei på 2 år og 4 mnd. Jeg tenkte som deg; hva har jeg gjort mot den stakkars jenta mi som skal bli storesøster 21 mnd gml. Min var derimot planlagt. Når hun og pappaen gikk fra sykehuset, fulgte jeg og minien dem til heisen, da sa hun i en trist tonefall haaade..

Men ting har gått kjempefint når jeg tenker tilbake på forholdet mellom alle parter. Min mann er i nordsjøen, borte 15 netter. Det var mye styr til å begynne med for han tok seg av hun eldste de første ukene og mnd, vi fikk liksom hver vår unge. Det var litt sårt at det ble sånn.

Men storesøster er en kjempeflink en, hun koser, henter leker, og de første mnd når vi sov litt frampå og hun stod opp med far, så sa hun når hun kom i stua: beby henne? Og hun passer alltid på at jeg "husker" å ta babyen med meg/oss.

Nå er hun blitt flink til å underholde, hun danser og synger til babyen som da ler og ler, og det syns jo hun er stas.

Jeg tror hun har mye bedre av en søsken tett, enn å ikke ha en. Jeg har venninner som har fått 3 stk 3 år på rad, trillinger, og også de som ved prøverør kun har fått den ene som nå kanskje er 5 år. Da ser jeg hvor mye "lag" mine to har i hverandre selv om den ene er veldig liten.

Litt langt dette, men de sier at det "verste" en kan få er to tette jenter, det blir mest krangling. Du har jo gutt så da er du uansett berga he he.

Verre med meg - kanskje..

Jeg og min søster er det 20 mnd mellom, vi kunne leke kjempefint, men vi krangla ofte så busta føyk til langt opp i tenårene!!! Vi var kjent for å være de to som krangla... det hadde nok mye med at jeg ble sjalu, pga jeg var snill og hun var alltid en hissigpropp og hissigpropper får ofte oppmerksomhet.. Vel, jeg sier ikke noe annet enn at jeg er veldig obs på hvordan jeg selv oppdrar mine barn... jeg har snille jenter som leker mye for seg selv, men den eldste er en hissigpropp og så får vi se an den andre. Eldste begynte i bhg 2 mnd før babyen kom og det syns jeg var greit, hadde hun SIN plass liksom..

Skrevet

Jeg hadde tøft svangerskap sist og mye tøffere denne gangen. Får jo aldri ordentlig tid til å slappe av på sofaen eller sove ut selv om mannen min er kjempeflink.

Vi skal ha seperate rom ja, men selvfølgelig på vårt soverom i starten med baby. Vi har også en kosestund i sengen om morgenen men barnehagen endret det raskt så nå er det helgekos.

Jeg synes alt var skummelt i starten, tok faktisk litt tid før jeg gledet meg over graviditeten. Nå sparker og turner det en liten jente i magen min (snart 30 uker på vei) og vi gleder oss masse. Storebror er veldig opptatt av den voksende magen og både koser og susser på den selv om han nok ikke forstår så veldig mye av at mamma insisterer på at det er en liiiten baby inni der. Han er kjempe opptatt av små babyer og begynner å snakke til dem i en sånn koselig lys stemme. Men det blir nok et sjokk for ham i starten.

Skrevet

Hehe dette var en litt morsom historie, så bra at hun passer på da. Men ser ikke for meg at gutter er sånn...Jenter liker jo å leke mor å barn, uansett så er han jo så liten enda at han ikke kommer til å skjønne at magen vokser engang. Så da skjønner jeg heller ikke hvordan han skal skjønne at denne nye lille skrikende bylten, er en person som trenger like mye stell som han.

Skrevet

gratulerer så mye:) vart gravid etter 10 mnd,har 1 åringen hjemme på fulltid og 3 store viktige eksamener om 1 mnd....nå sitter eg her,leser til eksamen med kulemage og har en hyper 1 åring...tenker at når eksamen er over blir det avslappende..skal være hjemme med de to gullene et helt år uten eksamen!!! tenker at det skal bli koselig,bare babyene mine å konsentrere seg om:) har en mann som jobber veldig mye ..selvstendig næringsdrivende...så det blir mye å gjøre...men er veldig glad for at det blir to tette,tenk hvor mye glede de vil ha av hverandre:) litt tøfft i starten,men det går så fint så:) tips: vaskehjelp, det er veldig stor hjelp i:) pluss rutiner:) dette går så fint så:)

Skrevet

Jada, når vi henter henne i bhg, så har det hendt at jeg later som jeg glemmer bilstolen med den lille og da har stakkars storesøster begynt å grine for baby må være med! Måtte slutte med den selv om jeg syns det var artig å se he he..

Tror nok storebror vil gjøre en god innsats, spør han når han begynner å forstå litt om han husker at han bare var han en gang, det glemmer de utrolig fort.

Det verste syns jeg, og det henger litt i enda, det er ammingen, da vil sikkert storebror også sitte i fanget. Men en stund amma jeg med minsten på ene sida og hun eldste i andre hjørnet på godstolen!!

Det skal sies at hu slår litt til minsten når jeg kjefter på henne, så minsten har mye leker i lekegrinda kan du si, der har hun fast plass..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...