Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere som har fått kort livmorhals? ble målt til 1 cm idag.har hattt en del kynnere og press ned de siste dagene.flere m noen erfaring? spent på hva som vil skje.... uke 34...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vil det si? Mener du at du har 1 cm åpning eller?

Skrevet

Er selv gravid med tvillinger og for oss tvillinggravide blir som regel livmorhalsen målt hved hver legekontroll. Hvis livmorhalsen begynner å bli kort betyr det at babyen din snart vil ut og/eller at livmorhalsen ikke klarer å stå mot tyngden av babyen (når livmorhalsen er helt flat begynner du å få åpning). Det beste du kan gjøre for at livmorhalsen ikke skal bli kortere for raskt, slik at babyen kommer for tidlig, er å se til å ta det rolig, ligge mye i løpet av dagen, unngå alle tunge løft (av feks handleposer, søsken, møbler osv...).

Håper din lege tar dette alvorlig og følger deg opp med tettere kontroller. Det er nok litt tidlig for deg å føde allerede... Hvis det viser seg at livmorhalsen blir kort veldig raskt kan din lege sørge for at du blir lagt inn for avlastning - hvilket betyr sengelei døgnet rundt... ikke gøy!

Får håpe du klarer å holde den lille inne en stund til, for det har den bare godt av!

Skrevet

de vil ikke stoppe vis det starter nå sa de. fikk sprøyte for og stoppe kynnerne i natt,men hjalp ikke...

Skrevet

Hvordan går det i dag? Har kynnerne gått over i rier?

Kan på en måte skjønne at de ikke vil stoppe deg hvis du starter nå men hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å ligge ned så mye som overhode mulig de kommende dagene. For hver dag babyen er kvar i magen vokser babyen og vil bare klare seg bedre og bedre ute i den store verden, så hver dag du klarer å "forsinke" starten så er det en seier!

Skal krysse fingrene for deg! Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde kort livmorhals i mitt første svangerskap...Etter premature rier i uke 26... Fikk streng beskjed om å holde senga mest mulig til uke 34(lå ett par uker på sykehuset)... Gutten min kom ikke før i uke 37, så d gikk veldig greit...:) Lykke til...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...