Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Bare lurer på når det er vanlig at babyer begynner å si enkle ord som mamma og pappa bevisst. Jeg har en venninne som hevder at datteren hennes på 6,5 mnd kan si både mamma og pappa. Jeg syns det virker litt tidlig......er det det eller er gutten min litt treg på det området? Blir veldig takknemlig for svar.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 hun snakker nok sant. Min lille sa "mummu" da han var litt over 5 mnd. Nå babler han stadig mamamamama, mampap, papa, mama. Han har gjort det siden han var 7 mnd.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Begge mine har sagt mamamama og papapapa og lignende fra ca 6 mnd, kunne ikke falle meg inn å tolke det som "mamma" og "pappa"! Man hører forskjellen når de begynne å si det bevisst, som regel fra 10-månedersalderen.
Trolleliten Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Jenta mi på 10mnd har akkurat begynt å si mamma og dadda... sikkert veldig forskjellig. =)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Det er stor forskjell på å kunne lydene "mama" og "papa", og å si mamma og pappa bevisst. Selvfølgelig er det veldig individuelt når de begynner å si det bevisst, men jeg tror ikke at de vet hva de sier når de er 6-7 mndr.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 De første bevisste ordene kommer ofte rundt ettårsalderen, men det er stor variasjon. Noen begynner tidligere, og noen senere. Det er visstnok ingen grunn til bekymring før de nærmer seg to år, så da skulle nok babyen din fotsatt ha god tid på seg. ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 datteren min sa mamma og boppa før hun fyllte 5 mnd. Hun har vært veldig tidlig ute da og snakket helt rent før hun fyllte to år.hun både leser og skriver nå i en alder av 4 år!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå