Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på når det er vanlig at babyer begynner å si enkle ord som mamma og pappa bevisst. Jeg har en venninne som hevder at datteren hennes på 6,5 mnd kan si både mamma og pappa. Jeg syns det virker litt tidlig......er det det eller er gutten min litt treg på det området? Blir veldig takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun snakker nok sant. Min lille sa "mummu" da han var litt over 5 mnd. Nå babler han stadig mamamamama, mampap, papa, mama. Han har gjort det siden han var 7 mnd.

Skrevet

Begge mine har sagt mamamama og papapapa og lignende fra ca 6 mnd, kunne ikke falle meg inn å tolke det som "mamma" og "pappa"! Man hører forskjellen når de begynne å si det bevisst, som regel fra 10-månedersalderen.

Skrevet

Jenta mi på 10mnd har akkurat begynt å si mamma og dadda... sikkert veldig forskjellig. =)

Skrevet

Det er stor forskjell på å kunne lydene "mama" og "papa", og å si mamma og pappa bevisst. Selvfølgelig er det veldig individuelt når de begynner å si det bevisst, men jeg tror ikke at de vet hva de sier når de er 6-7 mndr.

Skrevet

De første bevisste ordene kommer ofte rundt ettårsalderen, men det er stor variasjon.

Noen begynner tidligere, og noen senere.

Det er visstnok ingen grunn til bekymring før de nærmer seg to år, så da skulle nok babyen din fotsatt ha god tid på seg. ;-)

Skrevet

datteren min sa mamma og boppa før hun fyllte 5 mnd. Hun har vært veldig tidlig ute da og snakket helt rent før hun fyllte to år.hun både leser og skriver nå i en alder av 4 år!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...