Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Hvordan gjør dere det? - melk først ? (jeg gir mme) etterpå? Hva er vanlig?? Kan jeg ta litt frukt mos som er i "yoghurtbeger" oppi grøten, eller er det bare disse på glass som funker? Frøkna er 4 mnd.
Ladybug~N&E Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 jeg ga melk til slutt. bedre at han spiser seg mett på grøt og får litt melk etterpå enn at han drikker seg mett på mme først.
Ladybug~N&E Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 og du kan fint ha sånn fruktmos i grøten. det hadde jeg men ikke før på 6mnd-grøten. 4mnd maisgrøt elsket han så der trengte jeg ingen ekstra smak.
Spirevipp med go`gutten Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Vår likte ikke grøt noe særlig, så vi ga han fruktmos oppå grøten fra han var 4 mnd. Som sagt over her, så er det kanskje best å gi grøt først og så mme etterpå. Hvis jeg ga han mme for at han skulle ha noe å svelge ned grøten med, så ville han ikke ha mer grøt, så jeg begynte å gi han vann til grøten og mme etterpå. Fungerte veldig fint, nå er han så glad i grøt så nå får han melk som drikke til grøten om morgenen. Bare å prøve seg fram :-)
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Jeg fikk beskjed av hs om å amme først, for da får tarmen en "smurning" som gjør det lettere å fordøye grøten i begynnelsen. Vet ikke om det samme gjelder for mme... Og så er det ikke bra om barnet er kjempesultent, de spiser mye lettere grøt hvis de er litt mett fra før. Fikk jeg beskjed om ihvertfall. Det står det samme i en småbarnsbok jeg har...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Det er lurt å amme først om man gjør det ja, men det er fordi morsmelk inneholder masse enzymer som hjelper til med å splate opp grøten.. De fungerer også om man lager grøten med morsmelk, så blir grøten tynnere og tynnere jo lenger den står fordi den blir spaltet.. Vet ikke om det er samme effekt med mme, men jeg tror ikke det ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå