Gåsevåse Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Tror jenta mi' ska hete Henny- det er passe ujålete og klinger fint til etternavnet vårt. Det er så individuelt hva folk assosierer med et navn... Er litt nysgjerrig- hva tenker dere om ei som heter Henny?
Jannamor Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Kjenner et par skuespillere som heter det, så tenker på en skuespiller, men en sterk og flott kvinne (ikke sånn sippe drama queen) tøft navn
Gåsevåse Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2008 Takk, du bekrefter mine assosiasjoner! :-)
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 åja.. jeg tenker på en gammel dame med forkle og kjevle som baker boller og pai til naboene:) Kjenner og en Henriette som blir av og til kalt Henny, når man ikke orker å si hele navnet.. Derfor får jeg også en forkortelse-feeling...
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Det likte jeg, spesielt navn, men ikke i samme kategori som de mer jålete Marielle / Michelle etc, og heller ikke ti-på-topp navn
Gjest Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Henny er et vakkert, stødig, tøft og flott navn jeg gjerne kunne brukt selv. Tenker på en livlig og vakker jente med glimt i øyet og bein i nesa. Ville absolutt valgt det, herlig navn:-)
huldra87 Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Henny forbinder jeg med en snill og koselig gammel bestemor med forkle som baker boller og slikt til sine kjære, omtrent samme som en annen her også skreiv. ;-) Gå for Henny du, det er et koselig navn! =)
lalinea Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Henny Murer, norsk ballettstjerne og tidligere rektor ved Statens balletthøgskole
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2008 #9 Skrevet 3. mai 2008 Jeg syns Henny er ett kjempefint navn, når det uttales som det skrives. Da er tenker jeg på flott jente/dame som ikke lar seg pille på nesen! Ikke en sånn sminke-nikke-dukke, hvis du skjønner. Meeen, jeg kommer fra nord, og her sier vi ikke Henny, men Hænny. Å da syns jeg det høres ut som en gammel dame!
togutter-08og10 Skrevet 3. mai 2008 #10 Skrevet 3. mai 2008 Moren til en venninne heter det. Hun er en koselig dame på 62 år. ellers syns jeg navnet er koselig og det fortjener en renesanse. Liker du navnet, gå for det.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Skal det skrives Henni, Henny eller Hennie?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 Dattra til Morten Harket! Fint, men prøver å styre unna litt sånne "kjendisdøtre" navn. Jeg ville skrevet hennie.
Vannmann35 Skrevet 14. mai 2008 #13 Skrevet 14. mai 2008 Jeg ville også skrevet det Hennie. Liker navnet godt. Forbinder navnet med skuespillerne Henny Moan, Aksel Hennie og isdanser Sonja Henie :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå