trompetisten Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Jeg har ikke knallgod økonomi, men klarer meg alltid fra måned til måned, og mestrer innimellom å ta litt uforutsette ting. Men nå tenkte jeg at jeg virkelig skal se hva jeg bruker penger på, og se om jeg kan få til å spare mer, siden vi drømmer om hus. Jeg står for så godt som alt innkjøp av forbruksvarer, mens sambo tar mer de faste utgiftene. Dagligvare: 4380,- Transport/parkering: 183,- Bensin/bil: 500,22,- Gaver/interiør: 729,91,- Klær/sko: 0,- (!!!) Miniputt : 1155,7,- Nytteting ute/inne: 1595,30,- Cafèbesøk: 547,5 Totalt: 9092,43 Ser at jeg har mye småkjøp på butikken (dagligvare altså) ofte, som jeg helt sikkert kunne gjort billigere med å planlagt middager litt bedre. Har også kjøpt sikkert noe nytteting som kunne vært kuttet ut, men synes ikke jeg har sløst penger heller..... Lurer på hvor jeg skal spare jeg
LizzyG Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Du må da kunne klare å spare på café og gave- posten din?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 gaver, cafe og nyttige ting, burde kunne senkes drastisk. men jeg er inponert over bensin/bil posten din
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Dersom du virkelig vil spare, så slutt å bruk penger på cafè. Og handle inn matvarer kun 1 gang i uka, så slipper du masse sånn tull som det ofte blir når man handler ofte. Skriv handleliste og hold deg til den! Og gå for all del ikke inn i butikken sluten! Nå vet jeg ikke hva nytteting ute/inne er, men om det ikke er helt nødvendig, å kan du jo spare inn litt der å...
trompetisten Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. mai 2008 Joda, cafe kan jeg nok dra inn på... Har vært ute å reist et par helger, så det har blitt litt kaffe/is/baguetter på bensinstasjoner etc (det er med i poste cafè). Gaver vil jo variere fra måned til måned... ble bare slik nå. Jeg bruker lite på MIN bil ja, men mannens bil er det en annen historie..
trompetisten Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. mai 2008 Nytteting er type sykkelholder til bil, ny rive, blomster/frø til hagen etc. Skal bli flinkere til å planlegge middager ja, og lage mer fra bunn av, så unngår jeg dyre halvfabrikerte middager fra butikken. Definitivt.
Gjest Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Oiii, det du bruker på bil er det EN av våre biler bruker på tja, i underkant av en uke. Det er ikke full tank EN gang det der! Imponert:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå